خبرهای داغ:
فرمانده سپاه همدان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج:

هفته بسیج آغازی برای آگاه سازی در جامعه است

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: هفته بسیج آغازی برای یک تفکر و آگاه‌سازی در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۶۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش در آستانه اربعین حسینی و تقارن آن با اربعین سردار سرافراز اسلام شهید حاج‌حسین همدانی اظهار داشت: امسال فضای استان از معنویت و نورانیت خاصی برخوردار است و هفته بسیج از این معنویت بی‌بهره نبوده و آغازهفته بسیج با اربعین سردار شهید همدانی مصادف شده است.

وی افزود: اربعین سردار شهید همدانی روز پنجشنبه 28 آبان ماه خواهد بود که سه عنوان برنامه برای این روز پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: از جمله برنامه‌های روز پنجشنبه تغییر نام بلوار بسیج همدان به نام بلوار سردار همدانی است که با حضور حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه پاسداران رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای نام‌گذاری میدان فرودگاه به نام سردار رشید اسلام شهید همدانی نیز در حال انجاام است، گفت: برگزاری جلسه‌ با روحانیون و حضور خانواده شهید در همدان نیز از دیگر برنامه‌ها است.

ابوحمزه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، دیدار با خانواده شهید همدانی و طی صدور پیامی طی 10 روز، سه بار از شهید سردار همدانی نام آوردند و فرمودند در طول 37 سال انقلاب اسلامی تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام در همدان بی نظیر و در تهران کم نظیر بود و ایشان بیش از 40 سال خدمت صادقانه و خاصانه و بی ریا نسبت به مردم و انقلاب کردند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از شهید همدانی بیان کرد: 18 سال با سردار همدانی در ارتباط بودم و هرچه دیدم خوبی و درس بود؛ تعداد زیادی از افراد سپاه همدان را می‌شناختم اما شاخص آنها سردار همدانی بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه شخصیت سردار شهید همدانی الگویی برای جامعه است، گفت: خدا را شاکریم که هفته بسیج با نام این شهید بزرگ آغاز می‌شود.

* «بسیج دست قدرت خدا» شعار امسل هفته بسیج

وی با تأکید بر بررسی ابعاد شخصیتی سردار شهید همدانی ادامه داد: اگر سردار شهید همدانی در سوریه نقش ایفا نمی‌کرد و تدابیر انجام شده توسط ایشان نبود قطعاً سوریه سقوط می‌کرد.

ابوحمزه یادآور شد: شهید همدانی به دلیل تجربه در جنگ تحمیلی و بسیج، جوانان مناطق مختلف سوریه را جمع‌آوری کرد و آموزش داد و امروزه بیش از 100 هزار نیروی سوری سازماندهی شده در مقابل تروریست‌ها در حال مقاومت هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر مدافع حرم شهیدان کرمی، صانعی، مصطفوی و فانوسی تصریح کرد: با توجه به بیانات امام راحل شعار بسیج در سال جاری «بسیج دست قدرت خدا» است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به حضور شهدای گمنام در استان عنوان کرد: شهدا اثرات خوبی را ایجاد کردند و استفاده از واژه جاویدالاثر به جای گمنام مناسب‌تر است.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج از روز جمعه آغاز می‌شود که اولین روز از این هفته با عنوان «بسیج، ولایت و انتظار» نامگذاری شده است.

ابوحمزه با بیان اینکه 17 نفر از رده‌های مختلف بسیج استان در سطح کشور نمونه شده‌اند، اضافه کرد: این بسیجیان روز جمعه و شنبه توسط سردار نقدی در تهران تقدیر می‌شوند.

* افزایش تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 24 میلیارد تومان در سال جاری

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 16 میلیارد تومان در بحث اقتصاد مقاومتی در سال گذشته هزینه شد و امسال با پیگیری‌های انجام شده این به مبلغ به 24 میلیارد تومان افزایش یافته است که این مبلغ در راستای کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی عرصه هایی هستند که جوانان با ارائه طرح ها می توانند از تسهیلاتی در قالب وام استفاده کنند.

به گفته وی تسهیلات اقتصاد مقاومتی در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و با توجه به تأکیدات ایشان بر اقتصاد درونی نظام پرداخت می‌شود تا بنگاه‌های زودبازده تقویت شوند که بعد از سوددهی می‌توانند اقساط را پرداخت کنند.

ابوحمزه ابراز داشت: در حال حاضر بخشی ازتسهیلات اقتصاد مقاومتی واگذار شده و بخشی باقی مانده که جوانان بسیجی می‌توانند با ارائه طرح‌های خود وام دریافت کنند.

وی افزود: بخشی از تسهیلات نیز به عنوان وام ازدواج در دستور کار قرار گرفت که تا سقف 3 میلیون تومان به بسیجیان واگذار می‌شود و هدف آن رفع مشکل جوانان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هفته بسیج مانند دیگر هفته‌ها نیست که یک شروع و یک پایان داشته باشد، گفت: هفته بسیج در واقع آغازی برای یک تفکر و آگاه‌سازی در جامعه است.

وی افزود: بسیج به عنوان یک فکر و ایده است و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، علمی، اقتصادی، هنری و... حضور منسجم داشته و هرجا وارد شده سربلند بیرون آمده است.

* شهدای مدافع حرم با درک صحیح از شرایط و انقلاب به سوریه رفتند

ابوحمزه با بیان اینکه فکر و اندیشه بسیج باید در طول سال جاری و ساری و در جامعه پیاده شود، ابراز داشت: زیرساخت فکری شهیدان مدافع حرم نیز بسیج است.

وی با اشاره به سیل جمعیتی که برای تشییع پیکر سردار همدانی آمده بودند و با بیان اینکه این امر قابل وصف نیست، بیان داشت: در آن روز نه تعطیلی بود و نه به کسی ابلاغ شده بود بلکه در اصل این اندیشه بسیج بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: اگر جوانان با این فکر و اندیشه و فرهنگ بسیجی آشنا شوند درگیر فضای مجازی نشده و در سایت‌های غیراخلاقی وارد نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار شهید مدافع حرم با اصرار و التماس به سوریه رفتند، گفت: شهید مصطفوی یکسال به دنبال اعزام بود و یک روز با مراجعه به مسئول گردان سپاه ناحیه بهار می‌گوید اگر من را اعزام نمی‌کنید به حرمت این پدر شهید اعزام کنید و وقتی از او می‌پرسند کدام پدر شهید؛ می‌گوید پدر خودم، اگر من بروم شهید بشوم پدرم پدر شهید می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه شهید صانعی نیز از مربیان برجسته رزمی بود و حدود 400 شاگرد داشت، گفت: این شهید بزرگوار نیز به طور مداوم به تیپ انصارالحسین(ع) مراجعه می‌کرد اما قبول نمی‌کردند که خطاب به فرمانده تیپ می‌گوید در میدان صبحگاه چند نفر بیاورید اگر شکست خوردم از بسیج می‌روم.

وی خاطرنشان کرد: تمام وجود این شهیدان برای ادای تکلیف پر می‌کشید و با درک صحیح از شرایط و انقلاب به سوریه رفتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: بعد از این شهدای مدافع حرم صدها جوان مراجعه کردند و برای اعزام به سوریه اعلام آمادگی کردند اما اولین و مهمترین شرط اعزام بسیجی بودن است که مورد آزمایش‌های مختلف و سخت قرار می‌گیرند و شرایط روحی و معنوی بسیار مهم است تا بتوانند تکلیف را انجام دهند.

* نقش سپاه در سوریه نقش مستشاری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سوریه عنوان کرد: نقش سپاه در سوریه نقش مستشاری است چراکه اگر سپاه مستقل وارد میدان شود در کوتاه‌ترین زمان داعش از بین خواهد رفت.

ابوحمزه افزود: حاج قاسم سلیمانی هنوز لباس رزم سپاه به تن نکرده و عنوان کرده زمانی لباس رزم می‌پوشم که جنگ اصلی با دشمن دیرینه یعنی آمریکا باشد و داعش عددی نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند سوریه عمق استراتژی جمهوری اسلامی است، گفت: ما با اقتدار و در جایی که فکرش را نمی‌کردند کمرشان را شکستیم و این قدرت ایستادگی جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه باید قبل از هر حرکت دشمن آنها را در نطفه خفه کرد، ابراز داشت: هدف دفاع از اسلام و دولت‌های اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «هر دولتی که بخواهد در مقابل آمریکا بیاستد ما کمکش خواهیم کرد» بیان داشت: یکی از آرمان‌های ما مبارزه با آمریکاست؛ یعنی در اصل با دولت و سیاست‌های آمریکا وگرنه ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم.

ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: فتنه‌گران، سران فتنه و پدرخوانده‌های فتنه به اسلام و انقلاب خیانت کردند و خائن هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات