خبرهای داغ:
معاون مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
معاون مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از افتتاح20 پروژه فرهنگی - ورزشی بسیج در همدان طی هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۱۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی قره‌باغی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار محوری« بسیج دست قدرت خدا» از 29 آبان ماه در همدان آغاز می‌شود که برنامه‌های معاونت بسیج مهندسان استان نیز در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تعدادی از پروژه‌های عمرانی آماده سپاه همدان روز یکشنبه یکم آذرماه امسال از طریق ویدئو کنفرانس به صورت رسمی و با حضور استاندار، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، معاونان استاندار و مدیران افتتاح می‌شود.

معاون مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: 15 سوله ورزشی صالحین برای ورزش‌های پهلوانی و تشکی، یک سالن ورزشی برای ورزش‌های توپی با عنوان 9 دی، دو حوزه مقاومت بسیج در جوکار ملایر و دو ساختمان پردان امام حسین(ع) در استان همدان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها از سال 90 در همدان آغاز شده بود، گفت: بهره‌برداری از مجموعه پروژه‌های ورزشی سبب می‌شود حدود 7 هزار و 500 متر به فضای ورزشی استان افزوده شود.

قره باغی گفت: این تعداد فضای ورزشی با اعتباری بالغ بر 2 الی 2.5 میلیارد تومان در همدان به بهره‌برداری می‌رسد که سرانه فضای ورزشی مسقف در همدان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 23 سالن سال گذشته در همدان به بهره‌برداری رسید، افزود: تا پایان برنامه پنجم حدود 50 سالن دیگر را نیز در برنامه داریم که اکنون نیمه کاره هستند و یا به تازگی ساخت آنها آغاز شده و تا اتمام این برنامه در مجموع حدود 80 سالن ورزشی تا پایان سال آینده در همدان فعال می‌شود.

معاون مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: بیش از 50 درصد سوله‌های ورزشی در روستاهای همدان احداث شده است و این 16 سوله ورزشی نیز به طور پراکنده در شهر قهاوند و شهرستان‌های ملایر، اسدآباد، بهار، فامنین، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف این پروژه‌ها اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی و دسترسی آسان مردم به فضاهای ورزشی، افزایش فضای ورزشی مسقف و سرانه ورزشی در استان، جذب منابع ملی بیشتر برای توسعه استان، جذب حداکثری جوانان به شجره طیبه بسیج و کمک به افزایش بهداشت روانی، امنیت اجتماعی و کمک به طبقه محروم و رعایت عدالت اجتماعی برای استفاده از اماکن ورزشی از اهداف این پروژه‌ها بود.

قره باغی با تأکید بر اینکه استفاده از سوله‌های ورزشی و این پروژه ها برای مردم در حد رایگان است، گفت: امکان بهره برداری از سالن های ورزشی و تحقق عدالت اجتماعی از مهمترین اهداف این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه در روستاها فضایی برای اسکان موقت مردم وجود نداشت، اظهار داشت: با توجه به کم بودن فضاهای سرپوشیده در همدان احداث این سوله‌ها فضایی را برای اسکان موقت روستائیان به هنگام مواجهه با حوادث غیرمترقبه فراهم می‌کند که در این زمینه کمک و ظرفیتی برای مدیریت بحران استان نیز ایجاد می‌شود.

معاون مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: بسیج متولی ایجاد سوله‌ها و فرهم کردن بخش سخت افزاری از قبیل سیستم روشنایی، گرمایی و غیره این سوله‌ها است ولی تجهیز این سالن‌ها بر عهده سازمان ورزش و جوانان استان گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها به صورت امانی و 40 درصد زیر قیمت سایر دستگاه‌ها توسط سپاه اجرا می‌شود، ضمن اینکه اعتبار تأمین شده آن از طریق منابع استانی و ملی در ساخت، نگهداری و تعمیر و غیره هزینه می‌شود که کمکی به دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات