خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان خبر داد؛

واگذاری بیش از 57 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به پرداخت 57 میلیارد و 521 میلیون ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در همدان گفت: 6 میلیارد ریال تسهیلات به 27 واحد صنایع تبدیلی در استان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ شهرام صادقی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی حمایت از طرح‌های کوچک زودبازده و مشاغل خانگی را در قالب اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه بخش اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی و خدمات‌رسانی و پروژه‌های عمرانی است، گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تاکنون به 338 نفر در استان وام با نرخ 16 درصد کارمزد پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی در حمایت از عرصه‌های پرورش آبزیان، تولید قارچ، دام سبک و سنگین، بلدرچین، بوقلمون، مرغ بومی، کبک، شترمرغ، زنبور عسل، گیاهان دارویی و ... بوده است.

وی اضافه کرد: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هفت ماهه نخست امسال 5 میلیارد و 752 میلیون و 100 هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است.

صادقی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی گفت: در زمینه صنایع تبدیلی نیز بسیج سازندگی توانسته است 600 میلیون تومان به 27 واحد واگذار کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جوانان را به حضور در اردوهای جهادی سوق دهیم و بسیج سازندگی همدان هم در این راستا 67 گروه دانشجویی را با حضور یک هزار و 714 نفر به مناطق محروم اعزام کرده است که به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، محرومیت‌زدایی و آموزش مشاغل خانگی پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اردوهای هفت روزه نیز با حضور 66 گروه و با ظرفیت یک هزار و 214 نفر در سطح استان انجام گرفت و بسیج مهندسین نیز با اعزام 75 نفر در قالب اردوهای 3 روزه به فعالیت پرداخت.

* حضور یک هزار و 760 دانش‌آموز در اردوهای هجرت3

وی با اشاره به اردوهای یک‌روزه بیان داشت: در این راستا 229 حلقه دانش‌آموزی و محلات با حضور 5 هزار و 79 نفر در مناطق محروم به خدمات‌دهی پرداخته‌اند.

صادقی با بیان اینکه دانش‌آموزان همدانی در قالب اردوهای 10 روزه هجرت3 به مرمت و بهسازی مدرسه پرداختند؛ افزود: یک هزار و 760 دانش‌آموز در قالب 76 گروه به مدارس استان اعزام شدند که بازخوردهای بسیار مناسبی از حضور این گروه‌ها در مدارس وجود داشت.

وی به فعالیت جامعه پزشکان در مناطق محروم و اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: 35 پزشک در مناطق محروم نیز به ویزیت رایگان پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به حضور گروه‌های جهادی مهمان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان همدان پذیرای چهار گروه جهادی بود و در این زمینه گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در روستای گل‌تپه به ارائه خدمات پزشکی پرداختند و گروه جهادی ظفر تهران نیز با حضور در روستاهای رزن خانه عالم را احداث کردند.

وی در ادامه بیان داشت: کارکنان سازمان بسیح ورزش نیز در روستای جیحون‌آباد احداث یک خانه نیازمند را برعهده گرفتند و کارکنان سازمان بسیج اصناف دیوارکشی مسجد روستای نجفیه تویسرکان را به اتمام رساندند.

صادقی به فعالیت بسیج سازندگی استان در زمینه محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف سازمان بسیج سازندگی محرومیت زدایی از مناطق محروم است که این امر به همت بخش فنی عمرانی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی 6 مسجد، ساماندهی و بهسازی دو گلزار شهدا، احداث یک خانه عالم در شهرستان نیز از دیگر فعالیت‌های عمرانی بوده و چندین پروژه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات