خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شاکله تربیتی در کشور غلط است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شاکله تربیتی در کشور غلط است و دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این زمینه لنگ می‌زنند.
کد خبر: ۸۵۹۴۳۷۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان در بهره جستن از فرصت پساتحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: چرا جهان اسلام با داشتن امکانات طبیعی فراوان فقیر است و دشمنان اسلام با اینکه امکانات مسلمانان را ندارند فقیر نیستند.

وی افزود: دلیل این است که دشمنان اسلام استعداد، هنر و خلاقیت بهره‌وری را در خود زنده کرده‌اند ولی این استعداد و خلاقیت در جهان اسلام هنوز به مرحله بهره‌وری نرسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شاکله تربیتی در کشور غلط است، عنوان کرد: انسان فوق‌العاده توانمند است ولی هنوز به توانمندی و ظرفیت خود پی نبرده و دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این زمینه لَنگ می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها را مضطرب، متزلزل و دلواپس تربیت می‌کنیم، اظهار داشت: یکی از معضلات کشور این است که گویا تمامی جمعیت کشور باید نان اداره بخورند اما باید به این مسئله توجه داشت که وقتی همه جذب ادارات شدند چه کسی باید کار کند تا این جمعیت میلیونی تامین شوند.

محمدی با گلایه از اینکه توقعات بسیاری در کشور ایجاد شده است، گفت: شاکله دانشگاه‌های کشور نازدانه‌پروری شده و همه فارغ‌التحصیلان می‌خواهند پشت میز نشسته و یا رئیس جمهور شوند.

وی با اشاره به اینکه تکیه به استعدادهای ذاتی به مردم و جوانان آموزش داده شود امروز وضعیت بهتر بود، گفت: متاسفانه جوانان اینگونه تربیت شده‌اند که دست به سیاه و سفید نزنند و از سوی دیگر زندگی مناسبی نیز داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه واژه قناعت در کشور معنا ندارد، عنوان کرد: در کجای کشور یا دانشگاه‌ها قناعت وجود دارد، این مسئله معضلی است که ایران را کشوری مصرف‌کننده می‌دانند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: نظر به اینکه تلاش‌های بی‌وقفه، مدبرانه و هوشمندانه هیئت دیپلماسی و مذاکره‌کننده نظام به نتیجه رسید و در سطح دنیا باب جدید دیپلماسی مذاکره با قدرت‌های بزرگ باز شد، باید خود را آماده فضای پساتحریم و پساتوافق کنیم.

احمد فضلعلی تصریح کرد: در فضای ایجاد شده پسابرجام و پساتحریم می‌طلبد تا در جهت رشد و توسعه کشور استفاده بهینه و مطلوبی از فرصت‌های ایجاد شده داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بستر فراهم شده ناشی از حماسه دیپلماسی و با بهره گرفتن از ظرفیت‌های ایجاد شده به ویژه امکان تعامل با دنیا و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور شکوفا شدن اقتصاد بر مبنای مزیت‌ها در سال همدلی و هم زبانی ملت و دولت است.

فضلعلی اظهار داشت: امیدواریم در فضای پساتحریم بتوانیم با تاکید و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارهای اقتصادی کشور را اجرایی کنیم که این امر مستلزم مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلانی هر چه بیشتر است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات