خبرهای داغ:
استاندار همدان:

همدان جزء استان‌های پیشرو در اقتصاد مقاومتی است

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان جزء استانهای پیشرو در اقتصاد مقاومتی هستیم ولی هنوز کافی نیست، گفت: با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نتیجه اقدامات نظام و دولت امسال مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در جمع اعضای شورای شهر همدان اظهار داشت: تلاش و کوشش اعضای شورای شهر و شهرستان همدان قابل تقدیر است و امیدواریم این تلاش‌ها در سال 95 نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» افزود: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به گونه‌ای به اقتصاد اشاره داشتند چراکه تشخیص دادند که باید در اقتصاد و معیشت مردم تغییری حاصل شود و در نهایت امسال «اقدام و عمل» را طرح کردند.

نیک بخت با بیان اینکه شعار امسال به معنی این است که دیگر گفته‌ها کافی است و همه باید با همکاری اقدام کنیم، تصریح کرد: همه باید در راستای اقتصاد و رونق معیشت مردم دست به دست هم داده و همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به همایش سرمایه‌گذاری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی همدان در سال 93 گفت: 10 کشور جهان از جمله کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عراق در این همایش شرکت داشتند که نخستین نتیجه این همایش یعنی کارخانه تولید بخاری‌های کم مصرف اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و خرداد ماه امسال نیز پروژه سرمایه‌گذاری کشورهای ژاپن و کره جنوبی افتتاح می‌شود.

استاندار همدان بیان کرد: تنها مورد از همایش سرمایه‌گذاری که عملی نشد قول سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی یکی از سرمایه‌گذاران بومی همدان بود که با وجود پیگیری بسیار هنوز نتیجه نداده است و تنها تقاضا از این سرمایه‌گذار این است که پتروشیمی با 13 سال معطلی را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه همدان جز استانهای پیشرو در اقتصاد مقاومتی هستیم ولی هنوز کافی نیست، گفت: یک هزار و 300 چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد که از این طریق 138 میلیون مترمکعب آب از این طریق صرفه‌جویی شده است.

نیک بخت با اشاره به اینکه سالانه 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر 130 هزار هکتار از اراضی قابل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار معادل 50 درصد به این سیستم مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت و شوراها باید قدردان الطاف رهبری باشند چراکه امسال سال ارائه کارنامه دولت و شوراهاست، تصریح کرد: از دی ماه امسال روزشمار انتخابات آغاز می‌شود و دولت و شوراها باید اقدامات خود را ارائه دهند.

* امسال بهانه‌ای برای کار نکردن در حوزه ایجاد اشتغال وجود ندارد

استاندار همدان با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن شعار امسال سبب شده تا همه نهادها از جمله نیروهای نظامی و قوه قضاییه پای کار بیایند، عنوان کرد: حال باید از این فرصت استفاده کرده و عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس این دوره تقابلی با توسعه و دولت ندارد، تصریح کرد: مجلس دهم چنگ به صورت دولت نمی‌اندازد و مجلس مناسب و همراهی است که به توسعه کمک می‌کند.

نیک بخت با اعلام اینکه امسال بهانه‌ای برای کار نکردن در حوزه ایجاد اشتغال وجود ندارد، عنوان کرد: بهانه‌ای برای کار نکردن گذاشته نشده است و همه باید تلاش کنند.

استاندار همدان عنوان کرد: بر اساس مطالعات از پایان دوره قاجار تاکنون بدترین سال از نظر بودجه و اعتبار سال 94 بوده است به طوری که در روز پایانی سال گذشته حقوق کارکنان برای پرداخت دشوار بود و این نتیجه تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت بود.

وی با اعلام اینکه زمانی 750 میلیارد دلار فروش نفت داشتیم که همه به کشور بازگشت، گفت: اما در حال حاضر 25 میلیارد دلار فروش نفت داشتیم و در ورود پول به کشور با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

نیک بخت با بیان اینکه با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نتیجه اقدامات نظام و دولت امسال مشخص می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی در ایامی که با دنیا تعامل داریم بیشترین بهره را برای کشور دارد.

وی افزود: براساس بندهای اقتصاد مقاومتی باید با کشورهای دنیا ارتباط و تعامل داشته باشیم که بعدها هیچ تکانه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل نکند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های بالادستی رشد اقتصادی هشت درصدی را برای کشور تعیین کرده است، عنوان کرد: برای رسیدن به رشد هشت درصدی سالانه 50 میلیارد دلار به صورت ارزی و 900 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دولت که این پول را ندارد ولی اگر این اعتبار و بودجه را نیز داشت براساس قانون اجازه سرمایه‌گذاری ندارد، گفت: اگر امروز سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود باید به استقبال وی رفته و «دندان وی را نشماریم».

نیک بخت با بیان اینکه نظارت بر روند سرمایه‌گذاری مهم است ولی نباید مانعی برای وی ایجاد کرد، گفت: اگر سرمایه‌گذار ورود پیدا نکند پس چطور می‌توان به رشد اقتصادی رسید.

* نباید یک بار مصرف به سرمایه‌گذاران نگاه کرد

استاندار همدان با اشاره به اینکه شوراها متوجه آسیب رکود سرمایه‌گذاری شده اند، گفت: باید امسال عزم خود را جزم کنیم تا را در راستای اتصال به منویات مقام معظم رهبری و وظایف ذاتی خود کاری کنیم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همان تقویت شود چراکه به هیچ وسیله دیگری رونق محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید یک بار مصرف به سرمایه‌گذاران نگاه کرد، اظهار داشت: باید به مردم در زمینه سرمایه‌گذاری کمک کرده و آنها را برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری ترغیب کرد چراکه مشکلات اقتصادی کشور و استان در گرو رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

نیک بخت با بیان اینکه مقامات ارشد کشور معتقدند که همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد، گفت: این امر کافی نیست و باید کارهای جدی و اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه جزئیات و شرایط را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید رعایت کرد، گفت: هفته آینده سرمایه‌گذارانی از آلمان و یکی از استانداران روسیه به استان همدان سفر می‌کنند که باید از این فرصتها استفاده کنیم.

نیک بخت با بیان اینکه با وجود تمامی محدودیتها از بیشتر شهرداریهای استان همدان رضایت داریم، عنوان کرد: این شهرداریها عملکرد مطلوبی داشتند ولی انتظار می‌رود امسال شاهد بهبود بیشتر عملکرد آنها باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای خدمت به مردم و عقب نماندن از قافله توسعه شهرداریها و شوراهای شهر به میدان بیایند، گفت: استان همدان در استفاده کردن ارز دولتی عقب ماند ولی امسال باید از فرصت برجام و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از نهادهای امنیتی خواسته شده که فضا طوری فراهم شود که احساس امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، گفت: تحقق شعار امسال نیازمند همدلی و هم‌زبانی است و تمامی مردم و مدیران باید در کنار هم باشند.

نیک بخت بیان کرد: در بدنه کارشناسی و سیستم اداری اگر کاری معطل شود گویا حُسن است ولی متاسفانه این روند باید تغییر کند، متاسفانه وقتی کار به دست کارشناسان می‌رود با مانع مواجه می‌شود این اقدام چه حُسنی دارد.

وی درباره بیمارستان مغز و اعصاب که قرار است توسط پرفسور سمیعی احداث شود نیز گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری لازم داشتند که در نهایت زمین موردنظر نیز مشخص شد.

وی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی هفته آینده به استان همدان سفر می‌کنند تا در برخی از برنامه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات