خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید همدان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد، گفت: ورود هدفمند، جهت‌دار و سازمان یافته به این عرصه لازم است و دانشگاه‌ها هر کدام با توجه به توانمندی هایی که دارند باید دراین عرصه ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸۹۸۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی طاهری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری 10 راهکار عملی دقیق و جزیی را برای تحقق این شعار سال بیان کردند که از مهمترین آنها می‌توان استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و توجه به نیروهای جوان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای جوان توانستند در عرصه‌های مختلف توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا بکشند و به نمایش بگذارند و اگر به آنها فرصت بدهیم می‌توانند در عرصه اقتصاد مقاومتی هم نقش آفرین باشند.

مسئول بسیج اساتید همدان به اشاره به رکن های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی دو رکن اصلی دارد، یک رکن تولید و دیگری مصرف است و اگر ما بخواهیم اقتصادی پویا و به جایگاه اقتصادی در دنیا متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم، باید در جنبه‌های تولید و مصرف مدیریت داشته باشیم.

وی به مدیریت تولید اشاره کرد و افزود: باید تولید را متکی بر منابع داخلی و سرمایه های انسانی داخلی، دانش بومی و متکی بر علم و دانش مدیریت کنیم.

طاهری به مدیریت مصرف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مصرف را باید با توجه به جایگاه قناعت در آموزه‌های دینی و تشخیص نیازهای واقعی و سعی در برآورده کردن نیازهای واقعی جامعه و خواسته ها مدیریت کنیم، چراکه بین خواسته و نیاز تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاکید اسلام بر تامین نیازهای واقعی انسان ها است، ما اگر بتوانیم مصرف را هم مانند تولید مدیریت کنیم بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی را درجامعه تحقق خواهیم بخشید.

مسئول بسیج اساتید همدان نقش دانشگاه ها و اساتید را در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر دانست و گفت: اقتصاد دانش بنیان وظیفه ای است که بر دوش دانشگاه ها و دانشگاهیان نهاده شده است، استادان بسیجی و کسانی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند و دستی در دانش دارند، می‌توانند بر پایه اقتصاد دانش بنیان همیاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد و ورود هدفمند، جهت دار و سازمان یافته به این عرصه لازم است و دانشگاه ها هر کدام با توجه به توانمندی هایی که دارند باید دراین عرصه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات