خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بدهی 76 میلیارد تومانی ادارات به شهرداری گفت: تمام ادارات در شهر ذی مدخل هستند و باید عوارض خود را برای پویایی شهر پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۱۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اکبر نظری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز شوراها که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم در یک سوره و 53 آیه نکاتی در زمینه شورا بیان فرموده‌اند که این امر نشان می دهد که دین مبین اسلام بسیار در خصوص مشورت برای جامعه ارزش قائل است.

وی افزود: شورا در دین اسلام یکی از اساسی‌ترین پایه‌هایی است که در مکتب شیعه گذاشته شده و در همین راستا پیامبر گرانقدر اسلام(ص) نکات ارزنده‌ای در باب مشورت بیان فرموده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه 18 اصل در قانون اساسی در زمینه شوراها بیان شده است، ادامه داد: بسیاری از کسانی که دم از دموکراسی می‌زنند به طور قطع از قرآن کریم بهره گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مبناهای شهرسازی، رصدخانه‌ها، هوافضا و... بر پایه سیستم نظام الهی بوده و دیگر کشورها مبنای آن را از ایران گرفته‌اند.

نظری با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان مدیر کم کار نداریم و همه به نحو احسن بر اساس وظایف خود فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری با این وضع چالش برانگیز مالی توانسته کشتی خود را به ساحل برساند جای تشویق دارد.

وی با اشاره به بدهی 76 میلیارد تومانی ادارات به شهرداری گفت: تمام ادارات در شهر ذی مدخل هستند و باید عوارض خود را برای پویایی شهر پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: ادارات نیز باید در سازندگی شهر دخیل باشند و فصل الخطاب نباید فقط شهروندان باشند.

وی در خصوص کشمکش‌هایی که بین شورای اسلامی شهر و دانشگاه صنعتی رخ داده است، بیان کرد: دانشگاه صنعتی که باید مهد آموزش باشد درختان مجموعه را بدون توجه به ماده 7 قطع کرده و زمانی که نیروهای شورای شهر برای جلوگیری وارد عمل شدند توسط نیروی انتظامی تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

نظری در ادامه بیان کرد: ساختمان دانشگاه صنعتی نیز به صورت غیرقانونی ساخته شده و از آن بدتر قطع غیر قانونی درختان مجموعه است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: 95 درصد ساخت و سازها در حاشیه شهر غیرقانونی است و ورود شورای شهر نیاز به حکم قضایی و ضابط قضایی دارد که در این رابطه دادستانی باید وارد شود وگرنه شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود.

ارسال نظرات