خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن عنوان کرد

اقدامات فرهنگی بسیج و سپاه در جنگ نرم نقطه اتکا کشور

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن گفت: بسیج و بسیجیان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، نقطه اتکا و پایگاه صدور تفکرات و جنبش‌های انقلابی و محل حرکت‌های خودجوش فرهنگی به منظور نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۲۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

محسن هادی‌ذاکر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن اظهار داشت: بسیج و بسیجیان در تمام سال‌هایی که به فرموده رهبری حکیم انقلاب در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار داریم، نقطه اتکا و پایگاه صدور تفکرات و جنبش‌های انقلابی و محل حرکت‌های خودجوش فرهنگی به منظور نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی در شهرستان رزن در سال جاری برنامه‌ریزی و انجام شده است، تاکید کرد: اقدامات فرهنگی بسیج در سطوح مختلف و با برنامه‌ریزی‌های زمانی و مکانی منظم صورت گرفته است.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن ابراز داشت: در موضوع فضاسازی و تبلیغات در مناسبت‌های ملی و دینی و انقلابی در تمام این ایام 130 بنر در سطح شهرستان و همچنین انبوه فضاسازی‌ها را توسط بسیجیان شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به هماهنگی و ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح بزرگراه های دمق رزن - رزن و قروه در ابعاد 3 در5 متر با هزینه 5 میلیون تومانی این اقدام را گامی برای الگوسازی و معرفی شاخص‌های ایثار و شهادت در شهرستان بر شمرد.

هادی‌ذاکر با بیان اینکه بر اساس مطالبات هموطنان و هم‌شهرستانی‌های عزیز و مصوبات سازمانی و کشوری طرح ساخت پایگاه فرهنگی و حسینیه در رزن در دستور قرار گرفت، اضافه کرد: در این راستا اقدام به اخذ مجوز ساخت حسینیه و پایگاه فرهنگی در پارک ملت رزن صورت گرفت که هم اکنون 10 درصد اعتبار واریز و به‌زودی عملیات اجرایی و ساختمانی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام در راستای نشر و ترویج یاد، نام و آرمان‌های شهدا به فرموده رهبری چیزی کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: در همین مسیر در سال جاری تاکنون در اقصی نقاط شهرستان رزن علاوه بر گرامی‌داشت‌های محله ای و کوچک بیش از 15 یادواره شهدا در سطح شهرستان تاکنون برگزار شده است که بخش اصلی در همه این یادواره‌ها مردمی و از سوی بسیجیان ولایتمدار و البته با همکاری نهادهای انقلابی صورت گرفته است.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن با اشاره به به برگزاری و اجرای برنامه فاخر فرهنگی آبروی محله در سطح کشور اقدام به برگزاری این برنامه را یکی از کوچک‌ترین اقدامات در راستای ترویج و الگوسازی از شهدای بزرگ و فرماندهان به نام شهرستان بر شمرد و تصریح کرد: برگزاری برنامه معنوی آبروی محله در قروه و شاهنجرین برای شهیدان «صبوریم و سردار شهید «ابراهیم‌علی معصومی» یکی از به یادماندنی ترین اقدامات فرهنگی در سال‌های گذشته در شهرستان را رقم زد.

وی وجود مکان‌های سالم و مطمئن فرهنگی و خدمت‌رسانی به مسافران در ایام پر مسافر سال و تعطیلات را یکی از راهبردها و مطالبات جدی رهبری انقلاب برای غنی سازی اوقات فراغت عنوان و خاطرنشان کرد: در همینزمینه علاوه بر برپایی و برگزاری پایگاه فرهنگی در ایام عید به مدت 20 روز ویژه مسافران نوروزی که همراه با برنامه‌های مهم و جانبی برپایی نماز جماعت، ایستگاه صلواتی و مشاوره دینی بوده است؛ در ایام سه ماهه تابستان و به‌ویژه ایام ماه پر خیر برکت رمضان برگزاری و فعال‌سازی پایگاه فرهنگی در ایام تابستان به مدت 80 شب در پارک ملت رزن اجرا شد.

هادی‌ذاکری در ادامه با اجرای برنامه‌های ویژه شامل مشاوره راونشناسی براداران و خواهران، نمایشگاه کتاب، غرفه شهدای مدافع حرم، غرفه نقاشی، روش‌ها و فنون همسرداری، فرزندپروری، ایستگاه صلواتی و نماز جماعت اول وقت را از مهمترین کارکردهای فرهنگی بسیجیان شهرستان دانست.

وی معرفی پایگاه فرهنگی استان همدان در پارک ملت به عنوان پایگاه نمونه فرهنگی استانی را نشان دهنده زحمات شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر بسیجیان و نیروهای ارزشی رزن در راستای برآورده کردن مطالبات مردم و رهبری عنوان کرد.

مسئول فرهنگی سپاهناحیه رزن برگزاری 5 برنامه شهرستانی طی مناسبت‌ها در پارک ملت رزن شامل جشن نیمه ماه مبارک رمضان، یادواره شهدای مدافع حرم، جشن میلاد امام رضا(ع)و... و فضاسازی پارک با موضوع حجاب را از نمونه‌های دیگری از تلاش‌های نیروهای ارزشی و انقلابی جوان رزن برای حفظ و حراست از آرمان‌های دینی و ملی خواند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از اوج‌گیری و ترویج انحرافات در عزاداری‌ها خواسته به حق رهبری، مردم و مراجع از نیروهای ارزشی و بسیجی است، گفت: در همین زمینه در سال جاری و در دهه اول محرم پایگاه فرهنگی منسجم و با برنامه ای در شهر دمق با محوریت ایستگاه صلواتی، فضاسازی شهر با موضوعات شهدا و امربه معروف و نمایشگاه ماندگار شهری از تصاویر و المان‌های ارزشی با همکاری پایگاه های بسیج منتظران شهر دمق برگزار شد.

هادی‌ذاکر تشکیل ستاد مردمی اربعین حسینی شهرستان و پشتیبانی همه جانبه از ستاد مردمی و ایستگاه های صلواتی و... که با کمک همه نهادها، هیئات و مردم عاشق اهل بیت(ع) رزن حدود 50 هزار غذای گرم شام صبحانه ناهار به مدت 12 روز توزیع شد را بخش کوچکی از اقدامات فرهنگی سال جاری بسیجیان شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: کمک به برگزاری برنامه‌های ملیسوم خرداد، ارتحال امام خمینی(ره)، هفته دفاع مقدس، فضاسازی و کمک به حضور فعال در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شهرستان در مرحله دوم، فعال‌سازی کمیته فرهنگی راهیان نور در شهرستان برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این امر معنوی، برنامه‌ریزی برای مساجد فاقد نماز جماعت در سطح شهرستان شامل 100 مسجد، برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بوستان شهدا دمق و قروه، برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع تبین اقتصاد مقاومتی و آسیب های شبکه های اجتماعی و... در سطح حوزه ای و پایگاهی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی بوده است.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن همچنین برگزاری همایش هیئت‌های عزاداری در معراج الشهدای رزن ، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا، راه اندازی و حمایت از گروه‌های سرود و تئاتر در شهرستان و تواشیح را از دیگر اقدامات بر شمرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این مسیر اقدامات موثری نیز از سوی همه ارگان‌ها و نهادها برای حمایت از این اقدامات خودجوش صورت گیرد اثرگذاری این اقدامات در راستای ترویج ارزش‌های الهی و دینی بیش از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات