خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

انقلاب امام زمان(عج) همانند انقلاب پیامبر(ص) اعظم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: انقلاب امام زمان(عج) همانند انقلاب پیامبر(ص) اعظم است؛ در شرایطی که ظلم، تجاوز و شرک بیداد می‌کند، وجود مبارک ایشان ظهور می کند و حکومت مهدویت را تاسیس می کند.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۰۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در جمع کارکنان سپاه ناحیه ملایر ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه(س) با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند زمانی که به یکی از مخلوقات خود قسم یاد می کند، این موضوع بیانگر این است که آن مخلوق جایگاه رفیع و بزرگ دارد.

وی با اشاره به قسم خداوند به عصر افزود: با در این زمینه 6 نظر از نگاه مفسرین وجود دارد که در نظریه اول قسم به عصر یعنی قسم به زمان رسول الله(ص)؛ که انسان در زمان جهالت، ظلمت و تباهی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه پیامبر(ص) در جایی متولد شد که جهالت موج می‌زد، گفت: زمانی که پیامبر(ص) در حجاز مبعوث شد کمتر از انگشتان دست انسان‌ها، سواد خواندن و نوشتن داشتند.

وی با اشاره به اینکه در زمان رسول الله(ص) چه اتفاقی افتاده که خداوند به آن قسم می خورد، ادامه داد: پیامبر(ص) در آن مدت ۲۳سال پیامبری کرد ۱۳سال آن در مکه در خفقان ظلم و ۱۰سال نیز در مدینه حکومت تشکیل دادند.

گنجعلی تصریح کرد: پیامبر(ص) انقلاب عظیمی ایجاد کرد که بعد از بعثت آن حضرت کمتر از نیم قرن دو امپراطوری بزرگ ایران و روم تسلیم این فرهنگ و مکتب شدند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) توانست یک انقلاب عظیمی را به وجود بیاورد، ابراز داشت: این زمانی است که خداوند برای مخلوقات و انسان‌ها به آن قسم می‌خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به تفسیر دیگر قسم به عصرگفت: عصر؛ امام زمان(عج) یعنی عصر ظهور آن حضرت و زمانی است که حکومت اسلامی و جهانی را تاسیس کرده و انقلاب بزرگی ایجاد می‌کنند .

وی اضافه کرد: این انقلاب همانند انقلاب پیامبر(ص) اعظم است؛ در شرایطی که ظلم، تجاوز و شرک بیداد می‌کند، وجود مبارک امام زمان(عج) ظهور می کند و حکومت مهدویت را تاسیس می کند.

گنجعلی افزود: در نظریه قالب اهل سنت به این اعتقاد دارند مراد نماز عصر است مراد اهل سنت نماز وسطی است که همان نماز عصر می شود.

وی با بیان اینکه نظریه چهارم خود زمان است، گفت: دانشمندان شرقی و غربی نتوانستند زمان را به معنای واقعی آن تبیین و تفسیر کنند چراکه زمان مقوله پیچیده ای است و فلاسفه بزرگ در خصوص آن قلم زده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به تعریف زمان و با بیان اینکه بهترین تعریف‌ها را دانشمندان اسلامی دارند، گفت: بهترین تبیین را در این زمینه ملا صدرا دارد.

وی گفت: زمان حضور دارد ولی ما نمی بینیم اگر زمان حضور نداشته باشد احضار اعمال در آخرت معنا پیدا نمی کند؛ آب را بدون لیوان نمی توانید احضار کنید زمان و مکان همه اینها ظرف هستند.

گنجعلی اظهار داشت: در نظریه دیگر قسم به زمان قیامت است چراکه خصوصیت ویژه‌ای دارد و زمان قیامت زمانی است که انسان با جسمی که دفن شد حاضر شود، بدن در روز قیامت همان است که پخش شده و همان بدن بعد از هر چند سال روح وارد آن می‌شود.

وی ادامه داد: نظریه آخر قسم معنای زمانی در آن نیست که ما مقیدش به زمان خاصی کنیم و نظریه می گوید عصر را به معنای زمان نگیرید قسم به عصر یعنی قسم به عصاره و چکیده، قسم به عصاره خلقت بقیه الله یعنی باقی مانده از همه خوبان یعنی مظهر زیبایی‌ها، همه کمالات و همه حسنات آن حضرت؛ چراکه تمام نیکی‌ها و پاکی‌ها را که تمام ائمه و پیامبران دارند آن حضرت همه را یک‌جا دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: بنابراین بر اساس این نظریه «والعصر» یعنی قسم به «بقیه الله»، قسم به عصاره خلقت که این آیه در سوره والعصر آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات