خبرهای داغ:
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

باید دفاع نرم در برابر جنگ نرم وجود داشته باشد/شهادت، مرگ تاجرانه است

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در میدان جنگ نرم نیز جهاد و جنگ وجود دارد، گفت: اگر جنگ نرم وجود دارد باید دفاع نرم نیز وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۸۹۳۱۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم در همدان ضمن تسلیت شهادت یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری(ع)و تبریک امامت امام زمان(عج)، اظهار داشت: شهید بهترین نوع مرگ را داراست و تعبیری که مقام معظم رهبری از آن می‌کنند، مرگ تاجرانه است.

وی گفت: در سه آیه سوره آل عمران به فضائل و نعمت‌هایی که خداوند به شهدا عنایت می کند اشاره دارد.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان ده فضیلت برای شهید را عنوان کرد و افزود: اولین فضیلت این است که شهدا اموات و مردگان نیستند.

وی ابراز داشت: برخی تصور می‌کنند که با رفتن این شهدا در واقع جانشان گرفته شده و یک خلأ ایجاد شده و این خلأ به جامعه ضربه می زند، در صورتی که این خلأ به معنای واقعی کمال و سعادت است که جامعه را رشد و ترقی می دهد و حیات می بخشد.

گنجعلی در ادامه افزود: فضیلت دوم این است که شهدا نه تنها مردگان نیستند بلکه زنده اند و حیات برزخی برای خوبان و بدان خالص است.

وی با بیان اینکه شهدا حیاتشان یک حیات دیگری است، ابراز داشت: این حیات، حیات مادی، نباتی، حیوانی و حتی حیات بشری دنیوی نیست بلکه یک حیات معنوی توأم با کمال و سعادت محض است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: همه خوبان و بدان که از این عالم به آن دنیا منتقل می شوند در حیات برزخی هستند، بسیاری از انسان ها حیات برزخی دارند و در نگاه عامه علما همه انسانها حیات برزخی دارند، وارد آن دنیا می شوند که این حیات یک حیات و زندگی دیگری است که برای شهدا تخصیص یافته است.

وی با اشاره به سومین فضیلت برای شهید عنوان کرد: شهید نزد پروردگار است و این حضور یک حضوری دیگر است.

گنجعلی گفت: فضیلت چهارم این است که شهدا در نزد خدا روزی می خورند و وجود خدا را حس می کنند.

وی با اشاره به فضیلت پنجم بیان کرد: شهدا برای این نعمت های الهی که از ناحیه خداوند در اختیار آنها قرار گرفته خوشحال هستند و این خوشحالی را ابراز می کنند و خداوند غیر از اینکه حق و حقوقشان را پرداخت می کند فضیلتی بالاتر از آن به آنان می دهد.

وی در خصوص فضیلت ششم ابراز داشت: فقط دادن نعمت های الهی نیست بلکه بالاتر از آن را خداوند باریتعالی به آنها اعطا می‌کند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: فضیلت هفتم این است که محشوریت با شهداست، افرادی که در هشت سال دفاع مقدس و در میدان دفاع از حرم و حریم آل ا... شرکت داشتند و همرزم شهدا بودند جایگاهشان مشخص است اگر آن روحیه جهادی حفظ شود قطعا محشوریت با شهدا برای آنان رقم می خورد.

وی افزود: اگر نیروهای ما در دوران دفاع مقدس که با کوله باری از تجربه بودند مثل شهید همدانی در سوریه حضور نداشتند، سوریه و مردم آن به دست نیروهای تکفیری نابود شده بود.

گنجعلی با بیان اینکه در میدان جنگ نرم نیز جهاد و جنگ وجود دارد، گفت: اگر جنگ نرم وجود دارد باید دفاع نرم نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم اذهان را از ما می گیرد، خاطرنشان کرد: جنگ نرم جنگ بی سر و صداست بدون اینکه ما متوجه شویم، در این جنگ دفاع نرم نیز لازم است و روشنگری از جانب ما باید صورت گیرد.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: دشمنان با جبهه مقاومت و با حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق به صورت علنی مخالف هستند و شهدای ما را متهم می کنند که برای پول رفته اند درصورتی که خلوص نیت از شهدا می بارید، این شهدایی که از جان و هستی و از خانواده خود گذشتند و به دنیا پشت پا زدند..

وی با بیان اینکه اسوه و الگوی شهدای مدافع حرم سیدالشهدا(ع) بود، عنوان کرد: شهدا هدف والا و متعالی داشتند، ترفیعاتی که آنها یافتند هیچکس نمی تواند با مرگ معمولی بیابد.

گنجعلی با اشاره به فضیلت هشتم و نهم بیان کرد: شهدا خوف و حزن ندارند و فضیلت دهم نیز این است که آنان خوشحال هستند به نعمت الهی که به آنها عنایت شده است و خداوند اجر مؤمنین را ضایع نمی کند و فضیلت ها و نعمت هایی به آنها اعطا می شود که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه حتی به ذهن کسی خطور می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار