خبرهای داغ:
کارآفرین اسدآبادی مطرح کرد

عسل‌های چینی تهدیدی برای زنبورداران

کارآفرین اسدآبادی گفت: ورود عسل‌های چینی به کشور به یک تهدید جدی برای زنبورداران تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۸۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، توجه به مشاغلی که در بازه زمانی کوتاهی به درآمدزایی و سودآوری می‌رسند از برنامه‌های بسیج سازندگی است؛ در همین زمینه نیز پرورش زنبورعسل جزو آن دسته از عرصه‌هایی است که ضمن اشتغالزایی، درآمدهای خوبی نیز عاید کارآفرینان این عرصه کرده است.

علیرضا زائری برازنده از کارآفرینان موفق اسدآبادی در زمینه پرورش عسل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان گفت: در حال حاضر با توجه به سردی هوا 120 کندوی عسل خود را قرار است به شهر دزفول منتقل کنم تا این فصل را در آنجا باشند.

وی افزود: نگهداری کندوها در شهر دزفول تا اواخر فروردین ماه طول می‌کشد البته در این مدت دو بار هم جا به جایی خواهیم داشت.

کارآفرین اسدآبادی ابراز داشت: در ابتدا که کندوها را به دزفول می بریم آنها را در مناطقی که کلزا وجود دارد قرار می‌دهیم و بعد از آن نیز مدتی در باغات مرکبات نگهداری می کنیم.

عسل‌های چینی تهدیدی برای زنبورداران 

وی ادامه داد: در اوایل اردیبهشت ماه کندوها را به اسدآباد برمی گردانم و در کنار مزارع کلزا نگهداری می کنم و زمانی که گشنیز به گل‌دهی می‌رسد کندوها را به مناطقی که گشینز وجود دارد انتقال می‌دهم و در نهایت زمانی که فصل گل‌های گون می‌شود کندوها را به مکان‌هایی که گون دارد منتقل می کنم.

زائری برازنده با بیان اینکه از کودکی در کار پرورش زنبورعسل هستم، اظهار داشت: پدر، برادرها و دایی‎‌هایم سال‌ها است که در این کار هستند، من نیز از 9 سالگی وارد این کار شدم و به مرور ضمن توسعه کار، تجربیات ارزشمندی نیز به دست آوردم.

وی ابراز داشت: سال گذشته با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات اقدام به خرید 80 کندو کردم و تعداد کندوهایم را افزایش دادم تا درآمدم از کار زنبورداری بیشتر شود.

عسل‌های چینی تهدیدی برای زنبورداران 

این پرورش دهنده زنبورعسل خاطرنشان کرد: قبل از اینکه به طور جدی و مستقل وارد کار پرورش زنبورعسل شوم یک خواروبارفروشی داشتم و در آنجا مشغول به کار بودم، البته هم اکنون نیز این مغازه را دارم و عسل های تولید شده را در مغازه به فروش می رسانم.

وی با اشاره به درآمدزا بودن پرورش زنبورعسل گفت: در سال 2 تن عسل از کندوها برداشت می کنم و در حدود 80 میلیون تومان هم درآمد دارم.

زائری برازنده خاطرنشان کرد: متاسفانه ورود عسل‌های بی‌کیفیت چینی که به صورت صنعتی و در کارگاه‌ها تولید می‌شوند به کشور باعث شده زنبورداران ایرانی که با زحمت اقدام به تولیدعسل های طبیعی می کنند دچار ضرر شوند.

وی در پایان گفت: کسانی که علاقه دارند دراین زمینه فعالیت کنند باید متوجه باشند برای این کار باید صبر و حوصله زیادی داشته باشند چراکه جابه‌جایی‌های بسیار به خاطر تغییر فصل در این کار صورت می‌پذیرد و نباید خسته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات