خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از فعالیت پایگاه‌های فرهنگی سپاه در پنج نقطه استان همدان در طول تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۶۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
فعالیت پایگاه‌های فرهنگی سپاه در 5 نقطه استان همدان
علی بقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های فرهنگی در استان اظهار کرد: پایگاه فرهنگی بسیج با بهره‌مندی از فضای عمومی و مناطق توریستی تفریحی با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت و همچنین تکریم و تجلیل از گردشگران و مسافرانی که در سرتاسر کشور به استان‌ها سفر می کنند، ایجاد می‌شوند.

وی هدف بسیج از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی را توسعه گردشگردی، تعالی‌بخش، ایمن‌سازی محیط های تفریحی گردشگردی و توسعه فعالیت های ایجابی، فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان داشت: این برنامه از سال 91 در دستور کار بسیج قرار گرفت.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با عنوان اینکه فعالیت پایگاه‌های فرهنگی در استان از سال 92 در محیط های تفریحی - گردشگردی آغاز شده است، افزود: با توجه به کاهش 50 درصدی پایگاه‌های فرهنگی در استان نسبت به سال گذشته، کیفیت کار بسیار توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه امسال در پنج نقطه استان فعالیت پایگاه‌های فرهنگی در طول تابستان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: این پنج نقطه شامل غارعلیصدر، پارک ملت شهرستان اسدآباد، پارک نبوت شهرستان تویسرکان، پارک ملت شهرستان رزن و پارک ملت فامنین است.

بقایی به خدمات ارائه شده در این پایگاه‌ها اشاره و بیان کرد: در این پایگاه‌ها برنامه‌هایی همچون اقامه نماز جماعت، ایستگاه بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، مشاوره فرهنگی، آموزشی، تربیتی، خانوادگی و مذهبی، نمایشگاه فروش کتاب و برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب و ارائه محصولات عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی به رشد چشمگیر استقبال عمومی از برنامه‌های اجرا شده پایگاه‌های فرهنگی در سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: در هر دوره سه ماهه که پایگاه های فرهنگی اقدام به فعالیت می کنند در مجموع جمعیتی در حدود 100 تا 150 هزار نفر بازدید می کنند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج به دلیل محدویت منابع مالی امسال تعداد پایگاه‌های فرهنگی را کاهش داده به استفاده از ظرفیت‌های موجود دراستان در راستای فعالیت پایگاه های فرهنگی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد که نیروهای توانمند، علاقمند و خوش فکر فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی، هنری استان ورود داشته باشند چراکه استان همدان چنین ظرفیتی را دارد که در آرامگاه بوعلی، باباطاهر و در دیگر محیط های توریستی یک غرفه فرهنگی داشته باشد که هم موجب احیا و تکریم و تجلیل شعائر اسلامی باشد و هم به مسافرانی که در شهر ما حضو پیدا می کنند خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات