خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان:

امروز در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم/مراقب نباشیم سقوط می‌کنیم

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه باید وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه و به آنها عمل کنیم، تصریح کرد: امروز در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم و اگر مراقب نباشیم سقوط می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۶۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سعید نظری امروز در نهضت روشنگری در جمع بسیجیان پایگاه آموزشگاه‌های آزاد صنف مهارتی فنی و حرفه‌ای و واحد مقاومت حوزه حضرت مریم(س)همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: «توقع انقلاب از هنر و هنرمند، مبتنی بر نگاه زیباشناختی در زمینه هنر است؛ هزاران حادثه به مراتب با ارزش تر و بزرگتر از آنچه که در این اثر هنری نشان داده شده، در دوران هشت سال دفاع مقدس و در خود انقلاب، در خانه شما اتفاق افتاد؛ آیا این زیبایی نیست؟ هنر می تواند از کنار این قضیه بی تفاوت بگذرد؟ توقع انقلاب این است و توقع زیاده خواهانهای نیست. می گویند چرا زیبایی دیده نمی شود کسی که به این مقوله بی اعتناست، نمی خواهد این زیبایی را ببیند.»

وی افزود: امروزه جنگ‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته‌اند، از جمله جنگ نرم که شامل اقدامات روانی و تبلیغاتی می‌شود که هدف آن جامعه یا گروه خاصی است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت عدم استفاده از سلاح‌های نظامی است چراکه در جنگ نرم از سلاح‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان ابراز داشت: در واقع جنگ‌های نرم مسئله تازه‌ای نبوده و از سابقه تاریخی برخوردار است، به این صورت که در ابتدا چهره ساده ای داشته مثلاً شایعه پراکنی و دروغ پردازی اما با گذشت زمان و تحولات و پیچیدگی های روزافزون اجتماعی، این رویکرد نیز پیشرفت کرده و از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار شده است.

وی بیان داشت: جنگ نرم را مي‌توان اینگونه تعریف کرد که اقدامات نرم رواني و تبليغاتی رسانه‌هاكه جامعه هدف را بدون درگيري و استفاده از زور به شكست وا مي دارد.

نظری ادامه داد: جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین و درعین حال خطرناک ترین انواعجنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می‌توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان و خواهران ایثارگر باید مانند نگین انگشتری در بسیج بدرخشند و زنان و دختران دیگر جامعه از رفتار و منش آنها درس بگیرند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه باید وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه و به آنها عمل کنیم، تصریح کرد: امروز در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ایم و اگر مراقب نباشیم سقوط می‌کنیم.

وی با اشاره به جامعه در جنگ نرم خطاب به بانوان گفت: باید مراقب دشمن باشید چراکه شما را مورد هدف قرار گرفته بنابراین نگذارید به هدفی که می خواهد دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات