خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان:

فرهنگ عاشورایی و علوی رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: فرهنگ عاشورایی و علوی و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) سبب شد تا در دفاع مقدس برای اولین بار یک وجب از خاک ایران از دست نرود و رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۹۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

دکتر سعید نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تبریک هفته مقدس دفاع مقدس و با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس یک اتفاق بزرگی بود که در تاریخ کشور جمهوری اسلامی رقم خورد، بیان داشت: گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس به‌منظور گرامیداشت سالگرد یک جنگ نیست.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه «برای اولین بار در طی این هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران از دست نرفت»، تصریح کرد: وقتی تاریخ پرفراز و فرود کشور جمهوری اسلامی ایران را ورق می‌زنیم در زمان‌های مختلف خواهیم دید که در هر مقطعی که به ایران تهاجمی صورت گرفته قطعه‌ای از خاک ایران از دست رفته است.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان فتحعلی شاه قاجار قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان منعقد شد که در طی آن 17 شهر از ایران جدا شد و در زمان ناصرالدین شاه قاجار بین مرز ایران و افغانستان درگیری به‌وجود می‌آید و هرات از دست می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین در زمان رضاخان پهلوی قرارداد بسیار ننگین سعدآباد امضا می‌شود که بخشی از کوه‌های شمال غرب ایران بنام کوه‌های آرارات از ایران جدا و به ترکیه داده می‌شود و کل بخش اروندرود به عراق بخشیده می‌شود و بخشی از کوه‌های شرقی ایران به افغانستان داده می‌شود و در زمان محمدرضا پهلوی نیز بحرین از دست می‌رود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس نگرشی که وجود داشت دارای یک نوع مبنای الهی و یک تکلیف الهی بود، خاطرنشان کرد: دلیل ایجاد جنگ صرفاً حمله و اختلاف مرزی نبود بلکه حذف و از بین بردن فرهنگ انقلاب اسلامی و اسلام نابی بود که امام راحل با مبارزه مجاهدانه‌ای که اوج آن در طی 15 سال به طول کشید بود، به بار نشسته بود.

وی یادآور شد: دشمن در ابتدا سعی که با انجام کودتاها و اختلال‌ها و به سادگی انقلاب اسلامی را نابود کند ولی از این راه موفق نشد و آخرین راهی که در آن مقطع وجود داشت، تهاجم مستقیم نظامی بود.

نظری گفت: در آن زمان دو بلوک شرق وغرب دو رقیب هم بودند ولی به دلیل آنکه مبنایشان مقابله با اسلام بود در موضوع ایران اختلاف خود را کنار گذاشتند و جنگ تحمیلی را شروع کردند، این درحالی است که تمام ارتش عراق مجهز به تسلیحات شرقی و شوروی سابق بود و از طرفی دیگر آمریکا از کشور عراق حمایت می‌کرد.

وی بیان کرد: فرهنگ عاشورایی، حسینی، نبوی، علوی و همچنین فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) سبب شد تا در طی هشت سال دفاع مقدس برای اولین بار بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک وجب از خاک ایران از دست نرود و رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس یک الگوی بسیار کارآمدی است، بیان داشت: ایران اسلامی توانسته است در بسیاری از جاهای دیگر سرمشق و به عنوان یک الگو به نسل‌های آینده ظاهر شود.

وی افزود: نسل‌های آینده می‌توانند از این الگو بهره‌برداری و استفاده کنند و بدانند که اگر جایی برای رضای خداوند و با دست خالی ایستادگی و مقاومت کنند خداوند به آنان نصرت الهی عطا کرده و وعده خویش را عمل می‌کند.

نظری تصریح کرد: در طی هشت سال دفاع مقدس نصرت‌های الهی بسیاری را دیدیم که با دستان خالی جلو رفته‌ایم اما پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ارتش ایران سازماندهی نشده و ضعیفی بود و سپاه پاسداران تازه تشکیل شده بود، گفت: در آن دوران نیروهای مردمی که اطلاعات محدودی در مورد دفاع داشتند به وجود آمده بودند اما در نهایت به دلیل آنکه رضای خداوند مدنظر بود به پیروزی رسیدیم و در حال حاضر یکی از کشورهایی هستیم که در دنیا در بحث دفاع و ایستادگی و مقاومت حرفی برای گفتن داریم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فلسطین، جبهه مقاومت، لبنان و... ایران را الگوی خود قرار داده‌اند، افزود: منشأ بیداری اسلامی، تبعیت و استفاده از دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در طی هشت سال دفاع مقدس نجنگید بلکه فقط از خود دفاع کرد و این دفاع از نوع مقدس بود این درحالی است که دشمن خاک، مرز و بوم ایران را به گروگان گرفته و مقدار زیادی از آب و خاک ایران غصب شده بود اما مردم ایران با ایستادگی و پایداری موفق شدند تمام آنها را پس بگیرد و پیروز شود.

نظری با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور ضرورتی است که باید وجود داشته باشد، گفت: این امر لازمه تقویت توان دفاعی و حفظ آمادگی در برابر دشمنان است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات