خبرهای داغ:
دبیر مجمع بسیج استان همدان عنوان کرد

شناخت چالش‌ها و مشکلات و ارائه راهکار رسالت مجمع بسیج استان همدان

دبیر مجمع بسیج استان همدان گفت: رسالت مجمع بسیج استان نخست شناخت چالش‌ها و مشکلات اجتماعی و در گام بعدی ارائه راهکار و حل مشکلات است.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۲۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

سرهنگ ایوب حضرتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: مجمع عالی بسیج استان با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی در خصوص رسالت مجمع بیان داشت: رسالت مجمع نخست شناخت چالش‌ها و مشکلات اجتماعی و در گام بعدی ارائه راهکار و حل مشکلات است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان افزود: اولویت مجمع بسیج مطالبه‌گری از مسئولین استان برای رفعو حل هر چه سریع‌تر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است.

وی با اشاره به کارگروه‌های مجمع بیان داشت: ذیل مجمع بسیج استان 11 کارگروه تخصصی تشکیل می‌شود و اعضای این کارگروه‌ها از نخبگان بسیجی تشکیل می‌شود که نخبگان اقشاری شامل 20 قشر است.

حضرتی در خصوص برنامه‌ها و موضوعاتی که تاکنون از طریق مجمع بررسی شده است، اظهار داشت: در اجلاس سال گذشته مجمع دو طرح پیشنهاد شد که نخستین آن کاهش مصرف موادمخدر بود.

وی ادامه داد: در طرحی که برای کاهش مصرف مواد مخدرمطرح شد در جلسات متعددی هم در سطح دانشگاه با موضوع خوابگاه‌های دانشجویی و کاهش مصرف مواد مخدر و هم با کمک بسیج دانش‌آموزی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش، استانداری و بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ها و پیگیری‌هایی انجام شد.

دبیر مجمع بسیج استان همدان به روند کاهش جمعیت استان به عنوان طرح دیگر اشاره کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از طرح‌هایی که سال گذشته مطرح شد روند کاهش جمعیت استان بود که توسط کارگروه سلامت جلساتی با متخصصین در این امر در بسیج جامعه پزشکی برگزار شد و همچنان در حال پیگیری است.

دبیر مجمع بسیج استان در ادامه با اشاره به برگزاری نشست با اصحاب رسانه در 13 مهر ماه خاطرنشان کرد: از محوریت‌های تشکیل جلسه برگزاری انتخابات هئیت رئیسه است که بر اساس نظام‌نامه هیئت رئیسه شامل رئیس مجمع، نائب رئیس مجمع و انتخاب دونفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند.

وی در خصوص محورهای دیگر برنامه تصریح کرد: از دیگر برنامه های این جلسه تجلیل از خانم سکینه خدابنده لو به عنوان مربی تیم تیراندازی در بازی‌های المپیک به لحاظ عملکرد خوب و شایسته ایشان است.

حضرتی با اشاره به برنامه‌های آینده مجمع یادآور شد: با انتخاب هیئت رئیسه جدید دبیرخانه مجمع فعال‌تر می شود و مصوبات سال گذشته مجمع با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم موضوعات مجمع استان به لحاظ اینکه مجمع شامل نخبگان دلسوز جامعه است در شورای اداری استان، فرمانداری و کمیسیون‌ها مورد توجه قرار گیرد و نمایندگان دولت در استان به ایده‌ها و نظرات این مجمع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات