خبرهای داغ:
استاندار همدان:

بسیج محل ظهور افتخارات و الگوها و از خود گذشتگی‌هاست

استاندار همدان بسیج را محل ظهور و بروز افتخارات، الگوها، استعدادها، شایستگی‌ها و از خود گذشتگی‌ها دانست و گفت: نباید بسیج را ترسیم و خط کشی کنیم، بسیج متعلق به همه است و حزب و جناح و گروه و دسته نمی شناند.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۳۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت شامگاه یکشنبه در مراسم نامگذاری ورزشگاه شهید «شمسی‌پور» ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه 8 هزار شهید استان و هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس باید بر تارک ایران اسلامی همیشه زنده، پایدار و شایسته بماند،چرا که آنچه داریم از رشادت ها و شجاعت ها و از خودگذشتگی های عزیزانی است که در جبهه های دفاع مقدس از جان و وجود خودشان گذشتند و رفتند تا با گذشت از وجودشان افتخار بیافرینند.

وی اظهار داشت: اگر امروز دنیا احساس می‌کند که باید به نظرات و حقوق ایران توجه شود و اگر امروز دنیا را وادار کرده ایم که پای میز مذاکره بنشیند و شورای امنیت حق غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسد و ایران امن ترین نقطه جهان است همه به رشادت ها ، شجاعت ها و ایثار ایثارگران، شهدا، آزادگان و جانبازان ما بر می گردد.

استاندار همدان گفت: دفاع مقدس چنان درسی به دنیا داد که تا دنیا، دنیا است ایران را به عنوان سد و دژی تسخیرناپذیر می شناسند و ما باید این شایستگی را داشته باشیم تا از گذشته مان و از فداکاری ایثارگران به خوبی بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به بی سابقه بودن رشادت های جبهه های دفاع مقدس در طول تاریخ گفت: هر کجا جنگی صورت گرفته توان نظامی ، رزمی، تسلیحاتی و تجهیزاتی نزدیک به هم بوده است ولی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دو گروه هیچ شباهتی به هم نداشتند.

نیکبخت خاطرنشان کرد: وقتی غنائم جنگ به دست ایران رسید از 50 کشور تجهیزات و تسلیحات در اختیار عراقی ها بود و اگر صدام می گفت که 3 روزه دیگر در تهران مصاحبه میکنم خیلی پیش بینی ها غلطی نبود؛ زیرا کشورمان تازه انقلاب کرده بود و همه چیز به هم ریخته بود و ارتش با توجه به شایعه ای که گفته می‌شد قرار است منحل شود خیلی امیدوار نبود و از طرفی کشورهای استکبارگر کشورمان را تحریم کرده بودند و تسلیحات و تجیهزات به عراق داده بودند.

وی با بیان اینکه پیش بینی آنها به لحاظ نظامی و بر روی نقشه و کاغذ درست بود، با اشاره به اشتباه محاسباتی دفاعی دشمن بیان داشت: آنان از جوهره و غیرتی که در وجود سپاه ، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و مردم ایران وجود دارد غافل شده بودند.

استاندار همدان افزود: آنچنان مدافعان کشور از جان و دل جنگیدند که جنگی که قرار بود 3 روزه تمام شود 8 سال به طول کشید و روزی هم که جنگ تمام شد یک وجب از خاک مقدس ایران در اختیار دشمن نبود.

وی اظهار داشت: اگر امروز آمریکا گزینه جنگ را از روی میز برمی‌دارد یا به آن توجه نمی کند نتیجه آن شهامت ها و رشادت ها و از خود گذشتگی ها است و خدا می‌داند اگر نبود آن شهامت ها و آن ایثارها خیلی از کشورهای استکباری غافل از اینکه ایرانی کیست قصد تجزیه ایران را داشتند.

نیکبخت با بیان اینکه به این رشادت ها افتخار می‌کنیم، گفت: همه ما تا زنده ایم و نسل های بعد از ما باید به شهدا، خانواده شهدا و همه رزمندگان، جانبازان و آزادگان افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس عایدی و هدایای بسیار ارزشمندی برای کشور داشت، خاطرنشان شد: شهید «شمسی پور» یکی از خیل عزیزانی است که از دل بسیج و سپاه ظهور و بروز خود را به دست آورد.

استاندار همدان در ادامه اضافه کرد: ظهور و بروز اینگونه بزرگان و شایستگانی که با نثار جانشان و با عرفان و تعلق خاطرشان به دین و کشورشان تاریخ مملکت را می‌نویسند.

وی بسیج را محل ظهور و بروز اینگونه افتخارات و الگوها دانست و گفت: اینکه می گویند نباید بسیج را ترسیم و خط کشی کنیم و بسیج مال همه است و حزب و جناح و گروه و دسته نمی شناند برای این است که محل بروز و ظهور استعدادها ، شایستگی ها و از خود گذشتگی ها است و ما باید به داشتن الگوهای که می توانند در دنیا الگو باشند افتخار کنیم.

نیکبخت اظهار داشت: شهید «شمسی پور» می توانست مانند همه کسانی که بازنشسته شده اند، برود و به کارهای شخصی و خانواده اش برسد ولی عرق و تعلق خاطری که به دین، نظام و مملکتش داشت، نگذاشت که بعنوان یک فرد عادی دیده شود و به دنبال نور می‌رود و به شهادت هم رسید.

وی گفت: امثال شمسی پور که در دفاع مقدس رشید، شجاع ، سربلند و با عزت جان دادند؛ بسیار داریم ولی آیا در دنیا به تعداد انگشتان دستمان کسانی را داریم که همه خصوصیات شهید «همدانی»، شهید «شمسی پور» و شهدای ما را داشته باشند؟

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا مدافعین کشورها مقدس و قابل احترام هستند، گفت: بیشترین احترام را در دنیا به کسانی می گذارند که از کشورشان دفاع کنند، اما فرق ما این است که از این خیل آدم ها فراوان داریم.

وی ضمن بیان اینکه در استان همدان از این قبیل الگوها فراوان داریم؛ اظهارداشت: حتی آنانی هم که مانده اند الگوهستند، اما متاسفانه تا زمانی که بزرگانمان در حیات هستند با آنها کاری نداریم.

نیکبخت گفت: سردار «شمسی پور» کسی بود که خوب اقدام کرد و سکون برایش معنا نداشت، و تحرک برایش معنا داشت و از آنجا که متوجه شده بود یکی از اهداف اساسی دشمن جوانان هستند به ورزش و جوانان توجه می کند و یکی از یاران جوانان می‌شود و هم به تن و هم به روح و فرهنگ جوان توجه کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید «همدانی» گفت: من به شهید «همدانی» تعلق خاطر زیادی داشتم و ایشان را دوست داشتم وبخ وجود ایشان علاقه مند بودم و همواره از او درس می گرفتم و انتظار است که همانگونه که در استقبال، تشیع و تدفین این بزرگوار مردم همدان به خوبی عمل کردند که موجب رضایت و اعلام نظر مقام معظم رهبری شد در سالگرد این بزگوار همگان شرکت کنیم تا بتوانیم قسمتی از دین مان را به این شهید و همه شهدا ادا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات