فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

شهید «شمسی پور» قافله سالار شهدای ورزشکار مدافع حرم در همدان

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سردار شهید «همدانی» قافله سالار مدافعان حرم بود، گفت: شهید «شمسی پور» قافله سالار ورزشکاران است.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۲۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی شامگاه یکشنبه در مراسم نامگذاری مجموعه ورزشی شهید «شمسی‌پور» با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و 8 هزار شهید استان و شهدای ورزشکار و مدافع حرم بیان داشت: در یک سال اخیر استان همدان 9 شهید مدافع حرم داشته است که بیشتر آنان ورزشکار و قهرمان بوده اند.

وی با بیان اینکه سردار شهید «همدانی» قافله سالار مدافعان حرم بود، اظهار داشت: شهید «شمسی پور» قافله سالار ورزشکاران است.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: ورزش استان باید به داشتن شهدایی چون شهید شمسی پور، شهید مجید صانعی، شهید مجتبی کرمی، شهید سید میلاد مصطفی، شهید حیدرابراهیم خانی و شهید مرتضی ترابی کمال که همگی از ورزشکاران و قهرمانان و مربیان استان بودند، ببالد.

وی در مورد شهید «همدانی» گفت: او یک شخصیت چند بعدی بود که جدا از بعد نظامی که وظیفه ذاتی و اصلیش بود شخصیتی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشت.

فرجی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شهید «همدانی» در حوزه ورزش استان راه اندازی باشگاه فجر و مقاومت بود.

وی با اشاره با رونمایی تصویر شهید «شمسی پور» در منطقه صدف در چند هفته گذشته، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهید «شمسی پور» یکی از افراد شاخص و پرکار و اثر گذار در آزادی شهر نبل الزهرا بود، همزمان با مراسم رونمایی از تصویر شهید در همدان از دوستانمان در منطقه نبل الزهرا خواستیم که تصویر شهید «شمسی پور» را در ورودی شهر نصب کنند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهید «شمسی پور» هیچ علاقه ای به مسائل دنیا نداشت، و وقتی قرار شد که 4 فرمانده را به سوریه بفرستیم ایشان یکی از گزینه های ما بود که به همراه شهید «مرتضی ترابی کمال» انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه عملکرد شهید «شمسی پور» در سوریه به نحوی خوب بود که از گروه‌های دیگر برای حضور ایشان نامه های فراوانی دریافت می کردیم، تصریح کرد: به دلیل وجود داعش انجام کار اطلاعاتی بسیار سخت است و شهید «شمسی پور» در زمانی که در آنجا بود کار اطلاعاتی کرد و برای نیروهای سوری و مقاومت پیدایش یک نیرویی که به عقبه های داعش می‌رود تازگی داشت.

فرجی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید «شمسی پور» گفت: من از سال 60 ایشان را می شناختم و این شهید والامقام از دست پرورده های شهید «علی چیت سازیان» بود.

وی گفت: وقتی ایشان از سوریه برگشت قرار شد که برای عملیات در حلب نیز اعزام شود که شهید «شمسی پور» گفت کار نیمه تمامی در منطقه کانی مانگا دارد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: شهید «شمسی پور» در منطقه کانی مانگا در حین جست و جوی شهدا به مقام رفیع شهادت نایل آمد در حالی که قرار بود در همان روز از ایشان به عنوان یک روای جنگ در دانشگاه آزاد همدان قدردانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات