خبرهای داغ:
دبیر مجمع بسیج استان همدان:

ششمین نشست مجمع عالی بسیج استان همدان برگزار می شود

دبیر مجمع بسیج استان همدان از برگزاری ششمین نشست مجمع عالی بسیج استان همدان با محوریت برگزاری انتخابات هئیت رئیسه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۴۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ ایوب حضرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه نشست مجمع عالی بسیج استان روز چهار شنبه 14 مهر در سالن همایش مجتمع انصار برگزار می‌شود.

وی در خصوص رسالت مجمع بیان داشت: رسالت مجمع از بسیج دانش‌آموزی تا بسیج پیشکسوتان در قالب 11 کارگروه تخصصی نخست برنامه‌ها، چالش‌ها و مشکلات اجتماعی را برآورد و شناسایی می کند و در گام بعدی به ارائه راهکار در خصوص حل چالش‌ها و مشکلات می‌پردازد، و به تعبیری مجمع بسیج استان، مجلس شورای اسلامی در ابعاد استانی است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان در خصوص رسالت اصلی و کلان مجمع اظهار داشت: اولویت مجمع بسیج مطالبه‌گری از مسئولین دولتی استان برای و رسیدگی به دغدغه‌ها و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در نهایت حل هر چه سریع‌تر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی استان است و ماهیت مجمع یک ماهیت مطالبه‌گری با علم به مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی و علمی است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، بانوان و خانواده، تربیتی اخلاقی، دفاعی امنیتی، سلامت، کشاورزی،مدیریت آب و معماری اسلامی این 11 کارگروه را دربرمی گیرد.

حضرتی با اشاره به کارگروه‌های مجمع بیان داشت: اعضای این کارگروه‌ها از اعضای فعال بسیج تشکیل می‌شود و نقش نخبگان در شکل‌گیری این کارگروه‌ها بسیار مفید و موثر است.

وی ادامه داد: فرآیند رسیدن به مشکلات استان و ارائه پیشنهاد‌ها در قالب طرح‌ها در کارگروه‌های مربوطه انجام می‌گیرد که این طرح پس از تائید به صحن عمومی مجمع بسیج می‌رسد و درصورتی‌که با رأی موافق همه اعضای مجمع به تصویب برسد تبدیل به سند مجمع می‌شود و درنهایت برای اجرایی شدن آن به همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که آن‌ها نیز موظف به همکاری با مجمع هستند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان در ادامه به ششمین نشست مجمع عالی بسیج استان اشاره کرد و افزود: مجمع هر سال یک جلسه برگزار می کند اما جلسات شورای قشری و کارگروه ها که ذیل مجمع هستند به مراتب بیشتر است به این صورت که کارگروه ها در سال 10 جلسه و شورای اقشاری ماهانه یک جلسه برگزار می کند.

وی در خصوص برگزاری جلسات شورای قشری و کارگروه‌ها اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات شورای قشری و کارگروه ها یک همفکری و ایده پردازی در موضوعات مختلف بوجود می‌آید و در نهایت تمامی جلسات به شکل مجمع بسیج استان تجلی می‌یابد.

حضرتی ادامه داد: مدعوینی که برای مجمع دعوت شده اند از عموم بسیجیان که عضو شورای اقشاری، نخبگان بسیجی، اعضای کارگروه‌های ذیل مجمع بسیج استان و همچنین تعدادی از روسای ادارات دولتی مناسب با موضوع هستند.

وی به محوریت های ششمین مجمع عالی بسیج استان اشاره کرد و بیان داشت: از محوریت‌های تشکیل جلسه به لحاظ اینکه سه سال از مسئولیت مجمع می گذرد برگزاری انتخابات هئیت رئیسه مجمع بسیج استان است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان در رابطه با نحوه برگزاری انتخابات تصریح کرد: این انتخاباتبر اساس نظام‌نامه صورت می‌گیرد و رئیس مجمع بسیج باید بسیجی باشد و با رأی اعضای مجمع انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: نائب رئیس مجمع به صورت انتصابی و از قبل مشخص است که در استان همدان سردار ابوحمزه فرمانده سپاه استان هستند و نائب رئیس دوم ضمن بسیجی بودن در فرایند انتخابات مشخص می‌شود و نهایتا دو بسیجی نیز به عنوان بازرس انتخاب می‌شوند.

حضرتی به دیگر برنامه‌های ششمین نشست استانی مجمع عالی بسیج استان اشاره کرد و یادآور شد: ارائه طرح مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیان است از دیگر برنامه های نشست مجمع است که توسط کارگروه اقتصادی ارائه خواهد شد و پس از ارائه طرح موافقین و مخالفین به تعداد سه نفر فرصت دارند که نظرات خود را در خصوص این طرح ارائه دهند و نهایتا رای گیری انجام می شود و در صورت تصویب به عنوان سند برای پیگیری به دبیرخانه ارسال می‌شود.

وی در خصوص محورهای دیگر برنامه تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این جلسه تجلیل تقدیر از مربی و نخبه ورزشکار خانم سکینه خدابنده لو به عنوان مربی تیم تیراندازی به لحاظ عملکرد خوب و شایسته ایشان در بازی‌های المپیک است.

وی در پایان یادآورشد: انتظار داریم با انتخاب هیئت رئیسه فعال‌تر و قوی‌تر در دوره جدید بتوانیم مطالبات بسیجیان را در قالب مجمع بسیج استان پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات