خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان عنوان کرد

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بهترین راه مقابله با جنگ نرم

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه جنگ نرم، جنگ اعتقادها، باورها و اندیشه‌ها است، گفت: برای مقابله با جنگ نرم بهترین روش ارائه فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت به مردم است.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۹۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
دکتر سعید نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه جنگ نرم، جنگ اعتقادها، باورها و اندیشه‌ها است، ابراز داشت: دشمن همچنان دشمنی خود را ادامه خواهد داد با این تفاوت که در ابزار و سازکار خود تفاوت پیدا کرده است.

وی افزود: هنگامی که دشمن متوجه شود سلاحش کند شده و برنده نیست از روش جنگ نرم استفاده می‌کند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان بیان کرد: اگر دشمن بتواند اندیشه‌ها و باورهای مردم را دست‌کاری کند، می‌تواند به تغییر باور و در نهایت به تغییر رفتار یک ملت دست پیدا کند و هنگامی که رفتار یک ملت تغییر یافت بسیاری از چیزها تغییر می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم بهترین روش ارائه فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت به مردم است، افزود: مردم باید از شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و از یادگاران دفاع مقدس سرمشق و درس بگیرند و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی به‌کار برده و خودباوری داشته باشند.

نظری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این جنگ یک گنج بود»، افزود: هر گوشه ای از دفاع مقدس را که نگاه می‌کنیم ایثار و مجاهدت‌های بسیاری می‌بینیم.

وی تصریح کرد: گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس فقط گرامیداشت سالگرد جنگ نیست بلکه گرامیداشت ارزش بسیار بزرگی است که بسیار عمق داشته و دنیا از این جنگ درس‌های مختلف نظامی و همچنین اعتقادی گرفته است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان افزود: ضروری است هفته دفاع مقدس به عنوان یک هفته سمبلیک گرامی داشته شده و در طی سال به صورت منظم و با استفاده از روش‌هایی مختلف همانند خاطره گویی، داستان نویسی، خاطره‌نویسی، احیای مانورها و رزمایش‌ها به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران پهلوانانی هستند که می‌توان برای هر یک از آنها ده‌ها شاهنامه نوشت، ادامه داد: مدافعان حرم ادامه‌دهنده هشت سال دفاع مقدس هستند و شهدای مدافع حرم نشان‌دهنده این هستند که دفاع همچنان ادامه دارد و فقط ظرافت، حساسیت و شرایطش پیچیده‌تر شده است.

*بصیرت یکی از درس‌های دفاع مقدس

نظری با بیان اینکه یکی از درس‌های دفاع مقدس درس بصیرت است، گفت: امروز نیاز توده مردم و به ویژه مسئولین بصیرت است و هنگامی که بصیرت وجود داشته باشد انسان‌ها می‌توانند پشت صحنه‌ها را تحلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه تجربه هشت سال دفاع مقدس تجربه بسیار گران‌بهایی بود، اضافه کرد: رزمندگان دفاع مقدس امام خود را ندیدند و تنها پیام امامشان را شنیدند و راه صد ساله را رفتند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت که فرمودند «رزمنده زمانی وظیفه‌اش تمام می‌شود که خاطراتش را ثبت کند و قلمش را بر زمین بگذارد»، ادامه داد: صحنه‌های بی‌نظیر و ناب دفاع مقدس تکرار نخواهد شد و باید نگاشته شود.

وی با بیان اینکه مرگ برای رزمندگان دفاع مقدس به‌معنای آغاز بود، تصریح کرد: برای رزمندگان پیروزی و شکست تفاوتی نداشت و این نگاه در جبهه کفر وجود نخواهد داشت.

نظری با اشاره به برنامه‌های کلان و سیاست‌گذاری‌های مجمع بسیج افزود: در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی همچون روایتگری، خاطره گویی و بیان رشادت ها و دستاوردهای دفاع مقدس در استان همدان مد نظر قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس روال هرساله در مدارس و آموزشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مساجد نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه در بعضی از دانشگاه‌ها که مقررات آموزشی اجازه می‌دهد درس آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس ارائه خواهد شد، افزود: طی 10 سال گذشته 26 هزار نفر از دانشجویان استان همدان با دو واحد درسی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» آشنا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات