خبرهای داغ:
سردار ابوحمزه در ششمین اجلاس مجمع عالی بسیج استان همدان:

مجمع بسیج و فرهنگ بسیجی باید تمام قد از ولایت و رهبری دفاع کند/ برخی مسئولین در زمین دشمن بازی می‌کنند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مجمع بسیج و فرهنگ بسیجی باید تمام قد از ولایت و رهبر عظیم الشان دفاع کندو هوشیار باشد و مراقبت کند و تعارف‌ها را کنار بگذارد چراکه در غیر این صورت نمی‌توانند موضع‌گیری کنند.
کد خبر: ۸۷۵۸۲۴۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان ، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در ششمین اجلاس مجمع عالی بسیج استان همدان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: به فرموده امام راحل(ره) ما امروز در کشور هر چه داریم به برکت ماه محرم و صفر است و امید است به بهره‌های مناسب و کافی در این ایام دست بیابیم.

وی با تشکر از اعضای شرکت کننده در اجلاس بیان داشت: نتایج کارگروه‌های مجمع نشان از انگیزه و علاقه بسیجیان برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است و این اهتمام و محبت جای تشکر دارد و امید است که در مراحل مختلف نتایج و اهداف این مجمع تحقق یابد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اهداف و رسالت‌های مجمع عالی بسیج استان ابراز داشت: در بحث مجمع عالی بسیج استان به تعبیر امام بزرگوار مقام معظم رهبری، آن چیزی که انتظار می‌رود جانشین‌پروری و کادرسازی برای آینده انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید به برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در سطح استان دنبال می‌شود توجه کرد، اظهار داشت: باید در این مجامع کار کنید، به ایده‌پردازی بپردازید و پیگیری کنید تا در آینده نه چندان دور وقتی در مسئولیت مختلف در سطح شهرستان، استان و ملی قرار گرفتید، بتوانید از این تجربه‌ها و اندوخته‌های فکری و ذهنی بهره‌های مناسب را ببرید.

ابوحمزه اضافه کرد: دراعضای مجامع باید روحیه مطالبه‌گری، پیگیری و خواستنزنده باشد و به عنوانیک انسان مومن و متدین نسبت به محیط پیرامون خود حساس باشند که در آن چه می‌گذرد، ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در کجا رشد می‌کند، در اجتماع نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند و این موضوعات یک مجموعه را می‌طلبد که موارد عنوان شده را رصد و دنبال کنند.

وی ادامه داد: از مجامع انتظار میرود مجموعه موضوعات و مطالبی به ویژه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی که مجمع مطرح می‌کند باید در برگیرنده سه نکته مهم شامل بررسی تهدیدها، بررسی آسیب‌ها و فرصت‌ها باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در مرحله بعد با پیدا کردن راهکارهای منطقی و قابل اجرا بخشی از آن در سطح شهرستان باید انجام شود و با دعوت از مسئولین دولتی و ادارات در نشست‌ها راهکارها را مطرح کنند و مسئولین هم می‌توانند در این خصوص پیشنهاد، انتقاد و راهکار ارائه کنند.

* باید از مسئولین مطالبه‌گری کرد

وی در خصوص راهکارهای ارائه شده که در سطح شهرستان قابل اجرا نیست، گفت: در بخشی از مسائل با پیگیری و دنبال کردن راهکارهایی که در سطح شهرستان امکان اجرا و پیاده‌سازی آن وجود ندارد به مجمع عالی کشوری ارجاع می‌دهیم و از این طریق با مسئولین دولت، قوه قضائیه و مجلس و سایر دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را دنبال می‌کنیم که این ضمانت اجرایی مجمع عالی بسیج استان را می‌رساند.

ابوحمزه در ادامه به نحوه تعامل با مسئولین پرداخت و اظهار داشت: باید در نحوه تعامل و ارتباط مجامع با دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها ،ارگان‌ها، حوزه علمیه و دانشگاه‌ها چند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری اظهار داشت: باید همه اقشار به مسئولین در سطوح مختلف کمک کنند چراکه مسئولین در عرصه‌های مختلف مسئولیت را به دوش گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا اهداف سیاست‌های کلان نظام که مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ نموده‌اند، اجرا شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ادامه داد: انتقاد سازنده محور دوم است که هم باید نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف شناسایی شود و برای تثبت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف راهکار سازنده ارائه شود.

وی مطالبه‌گری را به عنوان محور سوم در تعامل و همکاری با مسئولین عنوان کرد و بیان داشت: بنابه فرموده رهبر عزیز باید از مسئولین مطالبه‌گری کرد و مسئولین نیز در قبال این مطالبه‌گری باید پاسخگو باشند.

* اجازه ورود به وزیر اقتصاد آلمان عبور کردن از خط قرمز نظام است

ابوحمزه در خصوص محور چهارم تعامل و همکاری ابراز داشت: محور چهارم نیز در سطح شهرستان، استان و همچنین در سطح کشوری مراقبت از خطوط قرمز نظام است.

وی ادامه داد: حرکتی که چند وقت پیش آلمانی‌ها راه انداختند و بهبود روابط با ایران را منوطبه رسمیت شناخته شدن موجودیت اسرائیل که رژیمی مزدور، غاصب، فاسد، کودک‌کش و سگ زنجیره‌ای آمریکا هست از سوی ایران خواستار شدند کار بسیار زننده، زشت و غلط بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخشی از سخنان حود به حضور وزیر اقتصاد آلمان در ایران اشاره کرد و بیان داشت: این که مسئولین اجازه ورود فردی فاسد و ظالم که از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند را به کشور دادند کار بسیار اشتباه و غلطی بود و این در شأن و منزلت مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیست که با همچین فردی دیدار کنند، دست بدهند و تفاهم‌نامه امضاء کنند.

وی ادامه داد: این کارها عبور کردن از خط قرمز نظام است، برخی از مسئولین ما چکار می کنند؟ نمی‌فهمند یا خوابشان برده؟ اینکه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آماده ملاقات با وزیر اقتصاد آلمان نشد کار بسیار پسندیده‌ای است و همه مسئولان باید چنین کاری انجام می‌دادند نه اینکه اجازه ورود این فرد را به کشور می دادند.

ابوحمزه در ادامه افزود: نمی‌خواهم بگویم این مسئولین نظام که اجازه ورود به چنین فردی را داده‌اند خائن هستند ولی حرف خود را صریح می‌گوییم که اینها غافلند و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این را همه بدانند تا آنجایی که صبر انقلابی‌مان بر اساس تدابیر رهبری اجازه دهد صبر خواهیم کرد اما این را صریحاً اعلام می‌کنم هر کسی که بخواهد ازخطوط قرمز انقلاب و نظام عبور کند دست و پای او را قطع خواهیم کرد.

* ضرورت شناخت خط قرمزهای انقلاب

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به شهادت شهدای مدافع حرم بیان داشت: مگر مسئولین نمی‌بینند شهدای مدافع حرم برای حفظ نظام و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی چگونه ایثارگری می‌کنند و در راه نظام و انقلاب جان خود را فدا می‌کنند.

وی ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار «همدانی» گفت: مگر مسئولین نمی‌بینند شخصی مثل سردار «همدانی» سینه‌اش را برای دفاع از انقلاب و اسلام سپر کرد و در طول عمر خود از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد و چگونه به شهادت رسید؟ مسئولین در قبال کوتاهی‌ها و اشتباهات جبران ناپذیرشان فردا چگونه می‌خواهند جواب شهدا و فرزندان شهدا را بدهند؟

ابوحمزه با بیان اهمیت حضور مجامع بسیج در چنین رخدادهایی اظهار داشت: در چنین مواردی باید نیروهای بسیجی، متدین و حزب اللهی به این اقدامات واکنش و عکس العمل نشان دهند.

وی با بیان ضرورت شناخت خط قرمزهای انقلاب گفت: مسئولیت بسیار سنگین است، باید در هر جایگاه و مسئولیتی که داریم از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم، باید همه بیدار باشیم و فرمایشات رهبر عظیم الشان انقلاب را در خصوص خط قرمزهای انقلاب در معابر و سخنرانی بیان کنیم، وقتی رهبر می‌فرمایند از محرم 61 و دشمنان امام حسین(ع) در محافل بگوید ما باید با شناخت شمر زمان، ابن زیاد، یزید و عمربن زیاد از اینها بگویم و به همه بشناسانیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: مجمع بسیج و فرهنگ بسیجی باید تمام قد از ولایت و رهبر عظیم الشان دفاع کندو هوشیار باشد ومراقبت کند و تعارف‌ها را کنار بگذارد چراکه کسانی که می‌خواهند انقلابی عمل کنند نباید با کسی تعارف کنند در غیر این صورت نمی‌توانند موضع‌گیری کنند.

وی اضافه کرد: مجمع بسیج باید نسبت به رخدادهایی که در اجتماع رخ می دهد حساس باشند و عکس‌العمل منطقی، اصولی و اساسی با بهره‌گیری از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بدهد.

ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم با اجرای دقیق فرامین امام راحل و عظیم الشان تکالیف و مسئولیت‌های خود را به بهترین نحو عمل کنیم و شرمنده شهدا نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات