خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان:

نیروهای مسلح حصار محکمی از امنیت برای ایران است

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه امروز دیگر از نظر دینی نباید خود را فقط به انجام واجبات محدود کنیم، گفت: نیروهای مسلح با برخورداری از ایمان و توان تجهیزاتی و جوانانی مومن و پا در رکاب توانست حصار محکمی از امنیت برای ایران باشد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۷۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه کسانی که در عرصه دفاع از کیان اسلامی از جان خود گذشتند، گفت: سردار علی صیاد شیرازی اسوه کامل صداقت، ولایت مداری و خدمت به اسلام و خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به اینکه این سردار اسلام در همه عرصه ها با تمام ناملایمت ها منشأ خیرات و برکات زیادی برای ارتش بود، عنوان کرد: وی در کتب گردآوری شده در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نقش به سزایی داشته و اوج تقدیر استاد از شاگردش بوسه ای بود که رهبر معظم انقلاب در روز تشییع جنازه این شهید بر تابوتش زد و حضور گسترده مردم در تشییع جنازه وی نیز اوج قدرشناسی مردم بود.

وی با طرح این مطلب که هرساله در آستانه روز ارتش، فداکاری های دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران تداعی می شود، افزود: امام خمینی (ره) اعتقاد خاصی به ارتش داشت و با ژرف نگری و تدبیر پیامبر گونه خود از ارتش به عنوان بازوی دفاع از انقلاب یاد کرده و ارتش را غیر قابل تغییر و ماندگار می دانست.

بیدادی با توضیح این که امام خمینی (ره) در یک پیام سه ماده ای خطاب به ارتشیان فرمودند «در شهرها رژه بروید و وفاداری خود به نظام را یادآوری کنید»، گفت: امام(ره) روزی را به عنوان روز ارتش نام گذاری کردند و در بند سوم این بیانیه ارتش را مکلف کردند که نظم و انضباط خود را همیشه حفظ کنند.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با ذکر این نکته که با فرمایشات امام(ره)، ارتش تولد دیگری یافت و در همان اوایل پیروزی انقلاب، ارتش اولین شهید خود شهید صیاد شیرازی را تقدیم نظام کرد و امنیت را به مناطق برگرداند، افزود: ارتش نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کرد و نقشه جدایی کردستان از ایران، توسط ارتش خنثی شد.

بیدادی با اشاره به اینکه ارتش امنیت را به کشور بازگرداند و آنانی که امروز داعش را پرورش می دهند صدام را نیز پرورش داده بودند اما ارتش ایران صدام را سرنگون کرد، گفت: مهم ترین اقدام ارتش در روزهای آغازین جنگ تثبیت دشمن در مواضعی بود که مخصوص دشمن نبود و وحدت دربین نیروهای مسلح آن چنان درسی به صدام داد که جهانیان نیز از آن درس گرفتند.

وی با بیان اینکه ارتش موفق شد در کنار سپاه مردمی حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندهد و نیروی هوایی عراق را منهدم کند، گفت: ارتش توانست عملیات را در عمق خاک عراق انجام دهد و از کیان ایران اسلامی دفاع کند و به جایی برسد که امروز پدافند غیرعامل ما اشرافیت کاملی در آسمان های کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه یازدهم سپتامبر جنگ های نامتقارن و جنگ های نیابتی شروع شد و در عرصه به روز کردن تجهیزات جنگی، نیروهای مسلح به موفقیت های گسترده ای رسیدند، عنوان کرد: ساخت تجهیزات دفاعی همچون موشک لرزه بر اندام دشمن می اندازد چراکه امروز سلاح های راهبردی در ایران تولید می شود.

وی گفت: امروز توانمان به حدی است که نیازهای دفاعی خود را تامین می کنیم و به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده ایم که تولیدات دفاعی خواب خوش را از دشمن گرفته است.

فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان همچنین با طرح این موضوع که مقام معظم رهبری توان نظامی بالا و انگیزه های دینی ارتش را برشمرده اند و فرموده اند که ارتش در برخی کشورها حالت تزئینی دارد اما در ایران اینگونه نیست، گفت: از نظر رهبر دسته دوم ارتش، ارتش عملیاتی و نظامی صرف است که تنها به جنایت می پردازند و هرکجا احساس کنند از عهده کار برنمی آیند دست به جنایت می زنند.

بیداری همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری مهمترین وظیفه ارتش ایران را دفاع از مرزهای ملی ایران می دانند که این امنیت ملی حتی به خارج از مرزهای ایران نیز می رسد و باید قوای مسلح توان عملیاتی و انگیزه های خود را روز به روز افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر از نظر دینی نباید خود را فقط به انجام واجبات محدود کنیم و نیروهای مسلح با برخورداری از ایمان و توان تجهیزاتی و جوانانی مومن و پا در رکاب توانست حصار محکمی از امنیت برای ایران باشد، ادامه داد: وجود کشورهای همسایه و ۸ هزار مرز مشترک ایران با کشورهای منطقه می طلبد که نیروهای مسلح روربه روز بر آمادگی خود بیفزایند و بازدارندگی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات