خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عزت و قدرت ملت ایران سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد، گفت: انقلاب علاوه بر تغییر نگرش در مردم سبب ایجاد تحول انسانی در جامعه شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۴۲
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی آقامحمدی شامگاه چهارشنبه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان اظهار داشت: مردم انقلابی استان همدان در روز 21 بهمن سال 57 با حرکت شجاعانه و غیرت‌مندانه در متوقف کردن تانک‌هایی که به سمت تهران در حرکت بودند، نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

وی افزود: در قبل از انقلاب و از زمان شروع مبارزات در سال‌های 42 تا 57 و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مردم استان همدان کارهای بزرگی را در مسیر عزتمندی این کشور انجام دادند اما عدم سعی در تبلیغ داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عدم تبلیغ با روحیه عدم ریا تناسب دارد اما در حرکت‌های اجتماعی تبلیغات از ضروریات است چرا که جوانان و فرزندان نسل‌های آینده باید بدانند که پدران آنها برای سربلندی نظام چه کردند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات انقلابی مردم همدان باید گفته شود، بیان کرد: نقش مردم همدان در حماسه 30 مهر و متوقف کردن ارتش برای کودتا بر علیه نهضت و انقلاب باید تشریح شود و همچنین حرکت عظیم مردم در تشییع جنازه آیت‌الله ملاعلی آخوند همدانی نیز باید بازگو شود چرا که مردم همدان با رسیدن جنازه این عالم ربانی به امامزاده عبدالله(ع) برای اولین بار تظاهرات ضد شاه راه انداختند.

آقامحمدی افزود: در مرداد ماه 57 که هنوز در سطح کشور تظاهرات انقلابی و ضد شاه شروع نشده بود، مردم همدان با شکل دادن یک تحول بنیادین در یک تجمع فریاد «مرگ بر شاه» سر دادند.

وی با بیان اینکه تاکنون عکس‌ها و تصاویر ثبت شده از حرکت‌های انقلابی مردم همدان برجسته نشده است، عنوان کرد: آیت‌الله شهید مدنی یک تنه جلوتر از جمعیت عبا به دست گرفت و به سمت تانک‌ها حرکت کرد و مردم همدان نیز در کمتر از نیم ساعت تمام خودروها و تانک‌ها را متوقف کردند که باید این اقدامات انتشار یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگداشت انقلاب و توجه به خاطرات انقلاب و حرکت‌های بنادین انجام گرفته برای پیروزی انقلاب اسلامی باید بیان شود تا عظمت و توانایی افراد برای نسل جوان بروز کند.

وی با بیان اینکه عزت و قدرت ملت ایران سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد، افزود: از توان و ظرفیت خود استفاده نمیکنیم و تنها ضعفها را می‌بینیم و این در حالی است که در جریان ورود آیت‌الله شهید مدنی برای اداره حوزه علمیه همدان زمینه حرکت مردم انقلابی را فراهم کرد و قبل از اینکه در کشور تشکلی انقلابی شکل بگیرد در همدان شورای هماهنگی کمیته‌های انقلاب را شکل داد.

آقامحمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از درون مردم جوشید، اظهار داشت: امام(ره) جایگاه، اثر و نقش مردم را در تعیین سرنوشت خود تبیین کرد و چون مردم عظمت و جایگاه خود را شناختند، دست به حرکت‌های انقلابی زدند.

وی با بیان اینکه همه در صحنه انقلاب ورود پیدا کردند، افزود: ما شهامت استفاده از ظرفیت خود را نداریم و این در حالی است که یک انقلابی باید برای هدایت مردم فدا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یک انقلابی باید عمر، جان، مال و امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهد تا زمینه رشد جامعه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه انقلاب مشی زندگی ما را تغییر داد، عنوان کرد: انقلاب علاوه بر تغییر نگرش در مردم سبب ایجاد تحول انسانی در جامعه شد در این راستا باید مراقب مردم باشیم و امر به معروف اثرگذار انجام دهیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه مرگ و روزی در دست خداست، گفت: برای فزونی رزق و روزی باید از مردم دستگیری کنیم و نسبت به هم بدبین نباشیم و دروغ و غیبت نکنیم.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل جلسات قرآنی افزود: از جلسات قرآن مرحوم استاد مسکین 150 نفر شهید شدند در این راستا باید به نام شهدا و همه عزیزان و دلبستگان جلسات قرآنی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات