خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری بدانند، این قدرت امروز انقلاب اسلامی است که تعیین کننده سرنوشت منطقه به نفع مقاومت اسلامی و مردم این منطقه است.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۳۱
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی صبح امروز در مراسم بزرگداشت 22 بهمن در همدان ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمعیت میلیونی ایران و شما مردم دارالمومنین با حضور باشکوه و حماسی در یوم‌الله 22 بهمن عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادید.

وی افزود: راهپیمایی عظیم 22 بهمن صلابت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و تأییدی بر مقاومت، حقانیت نظام، بصیرت سیاسی و ولایتمداری مردم ایران اسلامی است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فروپاشی نظام دوقطبی غرب و جلوگیری از تحقق پروژه تک‌قطبی‌سازی قدرت در جهان از سوی آمریکا از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده بزرگ ژئوپلیتیکی در مناسبات سیاست، قدرت و فرهنگ در جهان به شمار می‌رود، افزود: آمریکا و غرب به دنبال اشاعه فرهنگ لیبرال دموکراسی و اقتصاد سرمایهداری در جهان بودند که با انقلاب اسلامی در مقابل آن قرار گرفت.

سرلشکر صفوی ابراز داشت: انقلاب اسلامی پیام و منشوری نجات‌بخش فراتر از جغرافیای ایران را در معرض بینش‌ها و اندیشه‌ها قرار داده و استکبارستیزی و حق‌طلبی و رسیدن به آزادی و استقلال را به ملت‌های منطقه عراق، سوریه و یمن آموخته است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدلی است که سبب پیروزی‌های اخیر ملت سوریه و عراق علیه تروریست‌های تکفیری شده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به پیروزی رژیم صهیونیستی و جنایتکار در جنگ‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علیه دولت‌های عربی منطقه از جمله مصر، سوریه و اردن گفت: آغاز شکست‌های بزرگ رژیم صهیونیستی آدمکش و کودک‌کش در جنگ‌های 33 روزه لبنان و 51 روزه غزه پس از انقلاب اسلامی بود.

* انقلاب اسلامی مکتب مقاومت را در بین ملت‌های به وجود آورد

وی ادامه داد: در حقیقت شکل گیری مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین، حماس و مقاومت مردم یمن در مقابل تجاوز آل‌سعود یکی از مظاهر نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران در منطقه غرب آسیا است.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: تفکر و روح انقلاب اسلامی، افکار امام(ره) و مقام معظم رهبری و استقامت زنان و مردان ایران اسلامی طی 37 سال گذشته توانسته به عنوان یک پیام امیدبخش و نجات‌بخش از جغرافیای ایران خارج شده و در مبانی قدرت، سیاست و فرهنگ جهان تغییر و تحول به وجود آورد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مکتب مقاومت را در بین ملت‌های اسلامی و حتی آمریکای جنوبی به وجود آورد، افزود: با توجه به مسائل اخیر سوریه و عراق، طی پنج سال گذشته ائتلاف بزرگی از آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها و برخی از کشورهای عربی منطقه مانند آل‌سعود و ترکیه با اعزام ده‌ها هزار تروریست تکفیری جنگ نیابتی را راه‌اندازی کردند تا رژیم صهیونیستی در امنیت به سر ببرد و زیرساخت کشورهای منطقه ویران شود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: این کشورها با پول نفت عربستان سعودی و راه دادن به تکفیری‌ها از ترکیه برای حضور در عراق و سوریه و بمباران مردم بیگناه یمن به دنبال ایجاد تغییرات در منطقه هستند و می‌خواهند جوانان مسلمان که باید خون آنها در راه آزادی فلسطین به زمین ریخته شود به دست یکدیگر کشته شوند.

وی با اشاره به وقایع سوریه اظهار داشت: طی پنج سال در سوریه 250 هزار نفر از مردم و 12 هزار نفر از ارتش سوریه را کشته‌اند اما اکنون با شکست مواجه شده‌اند.

سرلشکر صفوی تأکید کرد: محور مقاومت ائتلاف بزرگ ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان به فضل الهی به سمت غلبه و پیروزی بر تکفیری‌های تروریست در سوریه و عراق در حرکت است.

وی ادامه داد: اینکه گفته شده رژیم آل سعود می‌خواهد به سوریه لشگر اعزام کند یک مانور تبلیغاتی احمقانه و سفیهانه است چراکه اگر نیروی زمینی آل سعود قدرتی داشت در یمن غلبه می‌کرد.

* ایران قدرتمندترین کشور منطقه غرب آسیا

مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری بدانند، این قدرت امروز انقلاب اسلامی است که تعیین کننده سرنوشت منطقه به نفع مقاومت اسلامی و مردم این منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران قدرتمندترین کشور منطقه غرب آسیا است، تصریح کرد: امروز قدرت و نفوذ ایران از منطقه فراتر رفته و نفوذ سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جهان صادر شده است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهدیدها و آسیب‌های پیش روی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بزرگ انقلاب اسلامی نتوانستند از راه جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی این انقلاب را ساقط و ملت ایران را وادار به تسلیم در مقابل اراده سیاسی خود کنند و هم اکنون توطئه جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی 25 شهریور ماه امسال توطئه دشمن را به این صورت مطرح فرمودند که تهدید بزرگ نفوذ سیاسی و اقتصادی است؛ نفوذ سیاسی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی یعنی ایجاد خلل در باور و معرفت‌های دینی و انقلابی و نفوذ سیاسی این است که در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور نفوذ کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به جریان نفوذ دشمن ابراز داشت: زمانی که دستگاه‌های سیاسی و مدیریتی کشور تحت تأثیر دشمنان مستکبر قرار گیرد آن زمان تمام تصمیم‌گیری‌ها در کشور طبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تهدید دوم پیش‌روی انقلاب اسلامی خسته و ناامید کردن نیروها و مدیران انقلابی و ارزشی از یافتن راه و چاره است و اینکه آنها را به جایی برسانند که چاره‌ای جز تسلیم در برابر بیگانگان نبینند.

* عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌ها از بزرگ‌ترین آسیب‌های پیش‌روی انقلاب

سرلشکر صفوی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد مدیران انقلابی ما به مرحله‌ای برسند که پیشرفت کشور را در تسلیم شدن در برابر اهداف آمریکایی‌ها و پذیرفتن اقتصاد سرمایه‌داری ببینند و اگر این روحیه بر مدیران کشور قالب شود زمینه نفوذ فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تهدید سوم ایجاد اختلاف بین مسئولین و مردم است، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نامیدند که یک شعار واقعی در مقابل این تهدید است و امروز دولت و ملت، دولت و رهبری، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح ما ید واحده هستند برای اینکه این کشور را به آبادانی و پیشرفت و توسعه برسانند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: تهدید چهارم پیش‌روی انقلاب اسلامی ناآگاهی از حیله‌های استکبار علیه ملت ایران و به عبارتی دشمن را دوست معرفی کردن است.

وی تأکید کرد: آمریکا دشمن اول ملت ما و ملت‌های اسلامی منطقه است و دست او به خون شهدای 8 سال دفاع مقدس و 8 هزار شهید و 17 هزار جانباز همدان آغشته است و امروز نیز آمریکا‌ با سیاست‌های خود و به دست آل سعود هر روز در یمن، عراق، سوریه و فلسطین اشغالی مردم و مسلمانان را می‌کشد.

سرلشکر صفوی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی انقلاب را عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های خدادادی این کشور بزرگ برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به ویژه جوانان که بیش از 51 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، برشمرد.

وی ابراز داشت: مدیران خردمند، لایق و انقلابی کشور هستند که می‌توانند وضعیت کسب و کار، تولید، کشاورزی و صنعتی را در کشور راه‌اندازی کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه استان همدان یک استان پربرکت است و از معادن غنی سنگ‌های تزئینی گرفته تا کشت و باغداری و خدمات در این استان وجود دارد، گفت: دروازه‌های عراق در غرب کشور به سوی مردم همدان باز است.

* انقلاب اسلامی الگویی برای سایر امت‌های مسلمان

وی ادامه داد: ظرفیت عراق برای صادرات 20 میلیارد دلاری از ایران باز است و همدان محور ورودی ایران به بازار عراق است.

سرلشکر صفوی با اشاره به برنامه ششم کشور عنوان کرد: در این برنامه علاوه بر استان همدان، سایر استان‌های غربی و مرکزی از طریق زیرساخت‌هایی که از همدان عبور می‌کنند به بازار عراق وصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ابهام در طرح‌ها و برنامه‌های ایران از دیگر آسیب‌ها است، بیان داشت: دشمنان سعی دارند به جوانان ایران القا کنند که آینده کشور خوب و روشن نیست.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: در برنامه ششم کشور که از سال 95 تا 99 خواهد بود، به همت دولتمردان انقلابی و مومن و مجلس انقلابی که مردم در حماسه هفتم اسفندماه رقم خواهند زد، ملت و کشور ایران با اقتصادی شکوفا، فرهنگی معنوی و خدایی، با دسترسی به علوم و فناوری‌های جدید و با داشتن نیروهای مسلح مقتدر تبدیل به یک کشور قدرتمند، امن، آباد و مستقل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرا و تحقق برنامه ششم ملت بزرگ، مؤمن و صبور ایران طعم شیرین عدالت اسلامی را خواهد چشید و یک امت نمونه و الگو برای سایر امت‌های مسلمان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات