خبرهای داغ:
در مجمع بسیج شهرستان همدان قرائت شد

بیانیه دهمین اجلاسیه عمومی بسیج شهرستان همدان

بیانیه دهمین اجلاسیه عمومی بسیج شهرستان همدان با موضوع کم توجهی به فرهنگ و تربیت قرائت شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۵۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دهمین اجلاسیه عمومی بسیج شهرستان همدان با موضوع کم توجهی به مقوله مهم و حیاتی فرهنگ و تربیت در کشور در همدان برگزار و در پایان این مراسم بیانیه مجمع قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کم توجهی به مقوله مهم و حیاتی فرهنگ و تربیت در برنامه ریزی های کشور و نادیده گرفتن هنر انقلابی و میدان دادن به تهاجم فرهنگی دشمن و صدمات زیادی به کشور وارد کرده است. از آن جمله که انقلاب اسلامی نه یک پدیده دفعی، بلکه پدیده ای است مستمر که پیشرفت آن مستلزم تکامل دائمی است،لذا نیاز به یک تحول فرهنگی، اولویت دادن به مقوله فرهنگ در برنامه ششم کشور بیش از هر زمان دیگری بایسته و لازم به نظر می‌رسد.

خوشبختانه در این زمینه اسناد بالادستی بسیار مهمی توسط نهادهای عالی سیاستگذاری کشور تبیین شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است که متأسفانه جز تعدادی انگشت شمار مابقی تبدیل برنامه‌ای عملی و اجرایی نشده است.

ما از مسئولین محترم می‌خواهیم با تقویت مدیریت اقتصادی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و انطباق برنامه ششم با این سیاست‌ها به مردم ایران و ظرفیت‌های عظیم ملی بیش از این اعتماد کرده و با تقویت خودباوری و اعتماد به نفس برداشتن بار معیشتی از روی دوش افراد ضعیف را مشروط به سیاست خارجی نکنند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و کم توجهی به اقتصاد عدالت محور، محتوای سکولار علوم انسانی در مدارس و دانشگاه‌ها عبور از سیاست‌های کلی نظام و اتخاذ برخی سیاست‌های نادرست و کم توجهی به مقوله حیاتی فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی متعددی را در جامعه به وجود آورده‌اند که مهمترین این آسیب‌ها عبارتند از:

استفاده از ماهواره، مدگرایی غربی، تجمل‌گرایی، مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهرهای بزرگ، آلودگی به مواد مخدر، کاهش روند رشد جمعیت، افزایش طلاق و تضعیف زن و کانون خانواده و غیره است.

در پایان مجمع بسیج شهرستان همدان بار دیگر با اعلام مراتب خدمتگذاری به محضر مردم، یعنی مردمی که به فرموده امام راحل(ره) بهترین ملت‌ها در تمام طول تاریخ‌اند و اعلام تبعیت محض از ولایت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)است و اعلام آمادگی برای کمک به همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همگان را به استمرار راه انقلاب تا غلبه نهایی بر ظلم و شرک و کفر و برافراشته نمودن پرچم اسلام در سرتاسر جهان دعوت می کند.

والسلام علیکم والرحمه الله وبرکاته

اردیبهشت 1395

انتهای پیام/

ارسال نظرات