خبرهای داغ:
در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به مناسبت هفته معلم آمده است؛
در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به مناسبت هفته معلم و بسیج فرهنگیان آمده است: فرهنگیان بسیجی در لبیک‌گویی به فرمان ولی خود برای بسترسازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با تمام توان می‌کوشند تا با بکارگیری قابلیت‌های جبهه عظیم فرهنگی،نظام را یاری کنند.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۲۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به مناسبت هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

تقارن هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان با بهار معنویت ماه رجب در سال مزین به اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل،فرصت مناسبی است تا بار دیگر به تجلیل و تکریم انسان‌هایی بپردازیم که به تأسی از استاد شهید مطهری به دنبال تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، پاکدامن، هوشیار، عالم، اندیشه‌ورز و شجاع،کاری ارزشمندتر از تبدیل خاک به طلا می‌کنند که در شأن پروردگار عالم و انبیاء الهی است.

بسیج فرهنگیان استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای والامقام ضمن تجدیدپیمان با آرمان‌های عزت‌بخش ایشان و منویات رهبر حکیم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) این هفته را به همکاران فرهیخته به ویژه فرهنگیان بسیجی تبریک گفته و از خداوند سبحان برای آنان سلامت، سعادت، به‌روزی و توفیق آرزو می‌کنیم، باتوجه به عنوان سال و شرایطی که در آن قرار داریم یادآور می‌شود:

1- اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن تنها الگوی نجات‌بخش کشور در مقابله با جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است که نیازمند عزم و اراده عملی ملت و مسئولین می‌باشد.

بر این اساس فرهنگیان بسیجی در لبیک‌گویی به فرمان ولی خود برای بسترسازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با تمام توان می‌کوشند تا با بکارگیری قابلیت‌های جبهه عظیم فرهنگی،نظام را یاری کنند، لذا با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی،گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری، تقویت فرهنگ بسیج و جهاد و شهادت، اصلاح فرهنگ مصرف، بهینه‌سازی مدیریت منابع، مولفه‌های اقتصاد اسلامی(صدقه، قرض‌الحسنه، زکات، روزی حلال و...)، اجرای سند تحول بنیادین، مقابله با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی، تسهیل ورود نیروهای مومن و انقلابی در اقتصاد را از مهمترین مولفه‌های بسترسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانیم که در سه محور علمی، فرهنگی و سیاسی قابل پیگیری است.

2-تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی اجرای دقیق، منسجم، کامل و هماهنگ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه جدی فرهنگیان از مسئولین بوده بنابراین انتظار می‌رود در این خصوص ضمن ارائه گزارش شفاف از اقدامات انجام شده اهتمام لازم به عمل آید تا شاهد حرکت رو به رشد آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی و رسیدن به مرحله تمدن نوین اسلامی باشیم.

3-باید اذعان داشت علیرغم تلاش‌های صورت گرفته که در جای خودش شایسته سپاس است، دولت نتوانسته به شعارهای خود در حوزه معیشت فرهنگیان به درستی عمل کند که امیدواریم با اجرای مناسب و صحیح طرح رتبه‌بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری در مسیر اجرای عدالت و رفع تبعیض اقدام لازم صورت پذیرد.

4-توجه جدی به مسائل تربیتی منطبق با اصول و مبانی انقلاب و الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی و تقویت فعالیت تشکل‌های انقلابی (فرهنگیان و دانش‌آموزان) باید در دستور کار معاونت پرورشی و وزارتخانه قرار گیرد.

5-در سالی که مقدمات انتخابات ریاست جمهوری فراهم می‌شود همه مراقب باشند تا آموزش و پرورش دچار بازی‌های سیاسی، جریانی و باندی نشود و همه همت مسئولین مسائل اصلی آموزش و پرورش یعنی کیفیت بخشی، اقتصادمقاومتی، سند تحول و مسائل تربیتی باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات