خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

جامعه اسلامی باید با غیرت دینی توهین به قرآن کریم را محکوم کنند

همدان-امام جمعه همدان گفت: جامعه اسلامی باید با غیرت دینی توهین به قرآن کریم را محکوم و البته با توهین کنندگان به ساحت کلام الهی نیز باید برخوردهای بازدارنده و قاطعانه کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۰۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: جامعه اسلامی باید با غیرت دینی توهین به قرآن کریم را محکوم و البته با توهین کنندگان به ساحت کلام الهی نیز باید برخوردهای بازدارنده و قاطعانه کرد.

وی افزود: قیام امام‌حسین(ع) در مبارزه با طاغوت رخ داد و این امام همام مبارزه با طاغوت و طغیانگر را در حرف نخست اسلام و آن را مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر می‌داند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط وظیفه هر کسی است که مانند حسین(ع) می‌اندیشد و شاگرد مکتب او است.

وی با بیان اینکه این قیام ماندگار با هدف مبارزه با طاغوت ‌و ظلم و ستم رخ داد، اظهارداشت: در ادبیات ائمه اطهار(ع)، مبارزه با هر انسان ظالم، هر تمدن و حکومت یا نهاد طغیانگر و هر سیستم اجتماعی یا قدرت رسانه‌ای اهل تعدی و ظلم یک اصل است.

شعبانی موثقی قیام علیه طاغوتیان را به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و با تبیین اینکه چرا امام حسین(ع) امر به معروف را در مبارزه با یزید شروع کرد نه امور جزئی، بیان کرد: امام حسین(ع) ثابت کرد باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.

وی تصریح کرد: در جایی که مدیریت غیردینی در جامعه حاکم شود ارزش‌های الهی به حاشیه می‌رود و خوب و بد جامعه تغییر پیدا می‌کند.

امام جمعه همدان گفت: مقابله با طاغوت و ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط دینی فقط کار حسین بن علی(ع) نیست بلکه وظیفه هر انسانی است که مانند او می‌اندیشد و شاگرد مکتب ایشان است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد، افزود: میلیون‌ها نفر تحت ولایت یزید قرار گرفتند و در ظاهر نیز حضرت اباعبدالله(ع) با افراد معدودی مقابل طاغوت ایستاد اما دست ذلت به سوی دشمن دراز نکرد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه عزت نه فقط در رفتار امام حسین(ع) که در کاروان اسرا نیز مشهود بود گفت: حضرت زینب(س) در ظاهر دستش بسته بود اما دست یزیدهای تاریخ را بست و آبروی آنها را برد.

وی در ادامه با محکومیت توهین به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: جمهوری اسلامی هر نوع توهین به کتاب‌های مقدس از جمله انجیل، تورات و قرآن کریم را محکوم می‌کند چراکه ادیان توحیدی و ابراهیمی از نظر دین ما محترم هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به دست‌های پشت پرده دشمن برای ایجاد اختلاف بین ادیان الهی، اظهارداشت: قرآن کریم یادگار مقدس پیامبر اسلام و ناموس جامعه اسلامی است و انتظار برخورد قاطعانه و بازدارنده علیه این اقدام در همه کشورهای آزاده و اسلامی وجود دارد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های نیروی فراجا برای حفظ حجاب و عفاف با جدیت حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم ولایی دارالمومنین همدان پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی اهانت دوباره به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد، را با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «جانم فدای قرآن» و... محکوم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار