خبرهای داغ:
استاندار همدان تأکید کرد

لزوم پیگیری اجرای طرح ملی آیه‌های زندگی در راستای ترویج ارزش‌های دینی

همدان-استاندار همدان گفت: اجرای طرح ملی آیه‌های زندگی برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی در دستگاه‌های اجرایی، مدارس، دانشگاه‌ها و سطح جامعه‌ با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۳۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دومین جلسه‌ شورای فرهنگ‌ عمومی استان همدان اظهار کرد: ثبت روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز باباطاهر در تقویم ملی با توجه به غنای فرهنگی استان پیگیری شود.

وی افزود: امور مربوط به دکه‌های مطبوعاتی به سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری محول شود تا عملکرد فرهنگی مناسب‌تری داشته باشند.

استاندار همدان گفت: اجرای طرح ملی آیه‌های زندگی برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی در دستگاه‌های اجرایی، مدارس، دانشگاه‌ها و سطح جامعه‌ با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: از متولیان امر به دلیل هماهنگی و انسجام مناسب در راستای اجرای طرح نور که باعث رضایت‌مندی عمومی شهروندان شده است، قدردانی می‌کنم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: هیأت اجرایی، نظارت و ستاد انتخابات استان در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش‌های بسیاری در حوزه انتخابیه ملایر انجام دادند و انتخابات سالم و امنی به صورت الکترونیک برگزار شد.

وی گفت: توجه به مسائل فرهنگی و نهضت احیای بافت‌های تاریخی که توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع شده است، در زیباسازی منظر شهری حائز اهمیت بوده و قابل تقدیر است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 8 هزار و ۱۶۳ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در استان ثبت شده که این روند نسبت به سال‌های گذشته رشد بالای داشته است، ادامه داد: اغلب مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان اهل دین و طهارت هستند و نمونه‌هایی اندکی که در جامعه دیده می‌شود به دلیل تبلیغ فرهنگ منحط غربی است.

وی برخورد با معضل سگ گردانی را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: ضعف در فراهم کردن سرگرمی، کمبود برنامه برای پرکردن اوقات فراغت، احساس تنهایی و فاصله بین والدین و فرزندان و همچنین کاهش ارتباط با خویشاوندان و همسایگان از جمله عوامل شیوع سگ گردانی میان جوانان است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: استفاده از نظر متخصصان در جلوگیری از این معضل فرهنگی باید جنبه های اقناعی داشته باشد زیرا گسترش این فرهنگ منجر به بیماری های ناشناخته می‌شود.

وی ادامه داد: حیوان باید در محیط آزاد و مناسب زندگی کند اما بشر او را محدود و از حالت فطری خود خارج می‌کند که آسیب‌زا می‌شوند.

استاندار همدان گفت: دستور العمل نحوه مواجه باسگ ها سال‌های قبل توسط سازمان شهرداری‌های کشور مصوب شده است و باید با سگ‌گردانی به شدت مقابله و برخورد منطقی شود که تا به بیماری‌های ناشناخته منجر نشود.

وی سگ‌های صاحب‌دار را مهم‌ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در این استان برشمرد و گفت: ۷۵ درصد سگ گزیدگی ها توسط سگ‌های صاحب دار ثبت شده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی برخورد ویژه با سگ گردانی انجام شود، اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی با آگاه‌سازی، تقویت فرهنگ معنوی و مذموم شمردن سگ گردانی از ترویج این حرکت جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار