خبرهای داغ:
یونسی عنوان کرد

مطالبه‌گری عمومی از ابزارهای تقویت نظارت موثر بر بازار

همدان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان استفاده از ظرفیت‌های مردم نهاد و مطالبه‌گری عمومی ابزاری موثر در راستای تقویت نظارت موثر بر بازار است.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۵۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرضیه یونسی در حاشیه دیدار با اعضای معاونت مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان اظهار کرد: براساس سیاست‌های تحولی ریاست سازمان تعزیرات حکومتی، حضور میدانی موثر در بازار به عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های تعزیرات حکومتی تعریف شده است.

وی افزود: در این راستا سازمان‌های مردم نهاد از جمله ظرفیت‌های عظیم مردمی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدیریت و نظارت موثر بر بازار نقش‌آفرین باشند و به طور قطع اگر به دنبال نظارت درست بر بازار هستیم باید روحیه مطالبه‌گری در جامعه را تقویت کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: با توجه به ساختار و ماهیت سازمان‌های مردم نهاد که بر پایه مطالبه‌گری شکل گرفته‌اند این نهادهای مردمی می‌توانند به عنوان حلقه واسط بین توده جامعه و تعزیرات حکومتی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: تقویت رویکرد ارتباطی، تعاملی و اطّلاعاتی بین تعزیرات حکومتی و جامعه، نهادهای مدنی، نخبگان و شهروندان، تقویت سازوکارهای نظارتی غیر رسمی و مدنی، استفاده جدّی از سازوکارهای کنترلی اجتماعی و فرهنگی از ملزومات نظارت موثر بازار و مورد تعقیب جدی تعزیرات حکومتی همدان است.

یونسی در پایان ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه و ضرورت استمرار آن اظهار کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی همدان آمادگی خود را برای همکاری با تمام سمن‌ها و ظرفیت‌های مردم نهاد در راستای مقابله قاطع و موثر با تخلفات بازار اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار