خبرهای داغ:
اسماعیلی:

امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام کارها و اقدامات است

همدان-فرماندار ویژه ملایر گفت: امروز از امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسأله هویتی و نه یک مسأله‌ای درکنار سایر کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها، صحبت می‌کنیم و این فریضه بدون شک زیربنای تمام کارها و اقدامات است.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۳۳
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در آیین معارفه قائم مقام و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر، اظهار کرد: امروز با یک تنوع و پیچیدگی فرهنگی در برابر یک جنگ تمام عیار و ترکبیی فرهنگی که همه دنیا در برابر دین ما ایستاده است، مواجه‌ هستیم.

وی تأکید کرد: باید هوشمندانه و همه‌جانبه وارد شویم و اتاق‌های فکر و گروه‌های اندیشه‌ورز در این ستاد تشکیل شود و کار جدی و اثرگذار از مدارس، دانشگاه‌ها و فضای عمومی صورت گیرد.

فرماندار ویژه ملایر امیدواری به سایر کارها را در گرو حفظ و تقویت این هویت اسلامی دانست و یادآور شد: در اجرای این فریضه الهی باید متوجه شرایط، اقتضائات جامعه و تحولاتی که امروز در عرصه داخلی و بین‌المللی صورت گرفته، باشیم.

وی احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه و تکلیف همگان دانست و افزود: به روش‌های مختلف باید امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه بقاء مجموعه نظام و حاکمیت و حفظ اسلام در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است، مطرح کرد: امروز از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسأله هویتی و نه یک مسأله‌ای در کنار سایر کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها، صحبت می‌کنیم و این فریضه بدون شک زیربنای تمامی کارها و اقدامات است.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب شرعی، قطعی و اجتماعی دانست و ادامه داد: در احیای این فریضه الهی باید به یک سند بومی کارآمد برسیم.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در اجرای این فریضه الهی، نباید افرادی به عنوان شُل حجاب را ضداسلام، دین‌گریز و ضدانقلاب بدانیم؛ آنها بچه‌های ما هستند و نگاه باید برادرانه و همراه با رأفت و مودّت باشد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با بقیه دولت‌ها در اجرای این فریضه‌های الهی و واجب شرعی متفاوت است، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت شهرستان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: با توجه به تفاوت نسل امروز با نسل‌های گذشته، در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند روش‌های به روز، مؤثر و کارآمد هستیم و روش‌های دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ در این دوره پاسخگو نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با وحدت، وفاق و همدلی و اجرای این فریضه الهی، برگ زرین دیگری در حوزه فرهنگی ملایر رقم بزنیم.

* لزوم پیگیری مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه ملایر نیز با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) جزء برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام نکرد، گفت: عمل نکردن به این فریضه، جفا در حق به سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا است.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده تصریح کرد: اگر ۱۰ درصد از همت و توانی که برای مقابله با ویروس کرونا گذاشته شد، برای اجرای این فریضه الهی صرف شود، بدون شک مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به بهانه اقتصاد نباید نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه باشیم، تأکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید قبل از اجرای فریضه امر به معروف، خود به معرفت برسند و به مبانی دینی شناخت داشته باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به لزوم پیگیری مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پای کار آمدن همه دوایر دولتی و آحاد مردم برای اجرای این فریضه، بیان کرد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

وی با تأکید بر استمرار جلسات ستاد امر به معروف با حضور مجدانه اعضای ستاد، خواستار در اختیار قرار دادن مکان مناسبی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان شد.

* بهترین اقدام در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را انجام کارهای فرهنگی است

فرمانده سپاه ناحیه ملایر و قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهترین اقدام در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را انجام کارهای فرهنگی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر که فرزندان ما توسط دشمن آسیب دیده اند، باید تلاش کنیم با اقدامات فرهنگی مناسب، آنها را به خیمه‌گاه انقلاب بیاوریم.

سرهنگ علی‌اصغر فارسی با اشاره به اینکه برای همراهی با جوانان تمام همت خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم، مطرح کرد: تاکنون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدامات خوبی را در این شهرستان رقم زده و امروز با وجود مسئولان انقلابی به عنوان یک ظرفیت ویژه، پای احیای این فریضه الهی ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: باید از تمام توان و ظرفیت این شهرستان برای تقویت بسیج استفاده کنیم تا بتوانیم انسان‌های دین‌مدار را تحویل جامعه دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به اهمیت و ضرورت عرصه صالحین در بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین عرصه‌ای که می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را محقق کند، عرصه صالحین است.

* تشکیل ۱۸ عرصه تخصصی در ستاد استان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد این ستاد در استان، گفت: این ستاد یک مجلس محلی است که جلسات آن در استان باید هر فصل یک‌بار و در شهرستان‌ها هر دو ماه یک‌بار برگزار شود و کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد با شناخت وظایف خود، باید در نظام مسائل استان و شهرستان اثرگذار باشند.

میثم صابریون به تشکیل ۱۸ عرصه تخصصی در ستاد استان اشاره کرد و افزود: آموزش یکی از مؤلفه‌های اصلی این ستاد است و در احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کسی حق ندارد مانع ایجاد کند.

وی درباره درخواست رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر مبنی بر تعیین مکانی مناسب برای این ستاد، گفت: چنانچه با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مکان مناسبی در اختیار این ستاد در ملایر قرار گیرد، تجهیز آن را به طور کامل انجام می‌دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خواستار بهره‌گیری ستاد شهرستان‌ از ظرفیت نخبگان، تولید محتواهای مناسب و کاربردی و تشکیل هیأت اندیشه‌ورز شد و با تأکید بر اینکه اگر به دو رکن مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آسیبی برسد، سایر ارکان نیز به فراموشی سپرده می‌شود، گفت: در اهمیت و ضرورت این دو رکن مهم، ۷۰ آیه داریم.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۱۳۷۲، خاطرنشان کرد: نگاه‌ و افق‌مان در احیای این ستاد باید هم‌راستا با نگاه رهبر معظم انقلاب باشد و آسیب‌شناسی امروز رکن مهم این فریضه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار