خبرهای داغ:
فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان خبر داد

برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «ایران قوی»

همدان-فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان گفت: شعار اصلی و محوری هفته بسیج دانش‌آموزی «ایران قوی» است.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۸۸
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

اعظم اجاق پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی سعی کرده برای اثر‌گذاری در دانش‌آموزان، این نسل تمدن‌ساز به عنوان هسته اصلی امید‌آفرینی و دفاع همه جانبه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با فعالیت‌های مناسب به همت همه فعالان این عرصه گام‌های بلندی در رسیدن به این اهداف مقدس بردارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نسل انقلابی، اسلامی و متدین می‌تواند استکبار را به خاک بمالد، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه امیدوارانه به نسل آینده، نوجوانان و جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده است و آنان را زمینه‌سازان تمدن نوین اسلامی می‌داند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان با بیان اینکه شعار اصلی و محوری هفته بسیج دانش‌آموزی «ایران قوی» است، افزود: هفته بسیج دانش‌آموزی از روز جمعه ۶ آبان ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۳ آبان ادامه دارد.

وی در تشریح اقدامات بسیج دانش آموزی بیان کرد: بسیج دانش آموزی شهیده هاجریان با جذب بالای دانش‌آموز همت بالای خود را عزم کرده که با اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال زمینه‌ساز شکوفایی بیشتر این تشکل مقدس شود.

اجاق پور با بیان اینکه طرح شهدای دانش‌آموز در مقاطع مختلف در بسیج دانش‌آموزی زمینه شکوفایی استعدادها، مهارت‌ها و ارتقای سطح علمی و معرفتی دانش‌آموزان را فراهم کرده است، گفت: طرح شهید بهنام محمدی بستر جذب دانش‌آموزان بسیجی به مسجد با همراهی اولیا و مربیان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی از اقدامات این تشکل قدرتمند با همکاری دانش آموزان بسیجی در راستای محرومیت زدایی در زمینه نوسازی مدارس در مناطق محروم است، عنوان کرد: با حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش و سپاه ناحیه همدان در سال جاری یک مدرسه با حضور ۱۵ دانش آموز مرمت و زیباسازی شده است.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت شناسایی شده‌اند، گفت: به این دانش آموزان در غالب پویش‌های همکلاسی مهربان و کمک مومنانه خدمات‌دهی می‌شود در سال تحصیلی جدید بالغ بر بیش از ۳۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم بضاعت حاشیه شهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ نفر از بسیجیان این حوزه مقاومت در دوره یاوران ولایت که در راستای آموزش و آماده سازی برای تصدی فرمانده واحدهای مقاومت برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند، گفت: اردوی راهیان نور و برگزاری دوره عملی آمادگی دفاعی از دیگر اقدامات بسیج دانش‌آموزی است.

اجاق پور با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، استعداد‌یابی و تشکیل گروه فرهنگی - هنری، تشکیل تیم‌های ورزشی و رزمی، برگزاری لیگ علمی پایا، شناسایی نخبه‌های علمی و فرهنگی و ... را از دیگر فعالیت‌های بسیج دانش آموزی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم فعالیت در این فضا یادآور‌شد: دانش آموزان در هفته بسیج دانش‌آموزی در قالب پویش ایران قوی با استفاده از استنداپ، لب آهنگ، مجری گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی، فیلم کوتاه با موضوع ایران قوی و در چهارچوب‌های ایرانی اسلامی انقلابی تولید محتوا کرده و در فضای مجازی انتشار می‌دهند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان فضاسازی مدارس، دیدار با خانواده‌های شهدا، آموزش سواد رسانه‌ای، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در حسینیه امام، همایش زیست عفیفانه، نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با امام جمعه، کوهنوردی، غبارروبی از مزار شهدا، یادواره شهدا، همخوانی سرود در مدارس، حضور در نمازجمعه و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را از برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار