خبرهای داغ:
مسابقه نجات تخم مرغ با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) و مدرسه ابتدایی دخترانه شهید حسن حسنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۹۸۴
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در راستای ترغیب کودکان و نونهالان به کارهای علمی، مسابقه نجات تخم مرغ با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه و دبستان شهید حسن حسنان برگزار شد.

سمیه ادهم فرمانده این پایگاه مقاومت بسیج در حاشیه این مسابقه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

او افزود: چرا که کاوشگرها باید درون سازه هایی قرار گیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کم ترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند. همچنین ارائه‌ی ایده هایی برای کاهش آسیب به بسته هایی که از طریق هواپیما برای کمک رسانی به مناطق مختلف فرستاده می شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) تصریح کرد: تخم مرغ به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارد، برای اتخاذ ایده های مناسب در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفته است، لذا برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ کم ترین آسیب را ببیند.

ادهم هدف از برگزاری این مسابقه بین دانش آموزان را ایجاد هیجان، بالابردن هوش، مشارکت در کار گروهی، ایجاد انگیزه بین آن ها، استفاده از ایده های متفاوت و همچنین داشتن یک روز شاد و خاطره خوب از پایگاه مقاومت عنوان کرد.

گفتی است در این دور از مسابقات ۶ گروه هشت نفره شرکت داشتند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار