خبرهای داغ:
شاهرود_ دادستان عمومی و انقلاب شاهرود از برخورد قاطع با هتاکان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۴۸
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

برخورد قاطع با هتاکان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر شاهرودبه گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدحسن میرکمالی دادستان عمومی و انقلاب شاهرود گفت: در پی هتک حرمت به احدی از آمرین به معروف در شب گذشته، دو نفر شناسایی و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.
وی افزود:مطابق مقررات ماده هفت قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر، مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد.
میرکمالی عنوان کرد: طبق اصل هشتم از قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است که لازم است همگان نسبت به این دو فریضه‌ی مهم توجه داشته و با رعایت کرامت انسانی تذکرات شفاهی یا نوشتاری را به دیگران بدهند.
وی تصریح کرد: مطابق ماده شش قانون مذکور هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید، بنابراین افرادی که با رعایت کرامت انسانی تذکراتی به دیگران می‌دهند تحت حمایت کامل و قطعی قانون قرار خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها