خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان به تشریح ویژه برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در این استان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۲۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان در دیداری که به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صورت گرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت نام شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: دو گروه در زندگی انسان نقشی بسیار مهم و اثرگذار دارند یکی والدین (پدر و مادر) و دیگری معلمان به جهت اینکه هر دو گروه رسالت مهم تعلیم و تربیت و آموزش و آگاهی بخشی را به نوعی بر عهده دارند.
وی با اشاره به خدمات بسیار گسترده شهید مطهری به انقلاب و اسلام گفت: شهید مطهری عالمی وارسته و فیلسوفی اسلام‌شناس بود.
دیباجی بیان کرد: لازم است نسل جوان و نوجوان امروز با تفکر شهید مطهری آشنا شوند تا بتوانند راه را از بیراهه بشناسند چراکه در کتب ایشان به بسیاری از شبهات پاسخ داده شده است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به روزشمار هفته عقیدتی سیاسی تحت عناوین گفتمان مطهر، مکتب مطهر، اندیشه مطهر، مشق مطهر، یاد مطهر و فریاد مطهر گفت: بر اساس همین نام‌گذاری ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی در طول هفته عقیدتی سیاسی تهیه و تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهید مطهری، تجلیل از مربیان برتر (230 نفر)، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی از آثار شهید مطهری، غبارروبی مزار مطهر شهدا با حضور مربیان عقیدتی سیاسی و حضور در میعادگاه نماز جمعه است.
دیباجی عنوان کرد: در طول سال نیز عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان برنامه‌های متعددی از جمله سازمان‌دهی مربیان سپاه و بسیج، برپایی کارگاه‌های توانمندسازی، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی، برگزاری جشنواره الگوی برتر، برگزاری کلاس‌های اخلاق، برپایی جلسات نور مبین و صادقین و برگزاری اردوهای جهادی در دستور کار خود دارد.
وی عنوان کرد: لازم است بگویم عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان سال گذشته رتبه اول کشوری را کسب کرده است که بسیار ارزشمند است و این رویه رو به رشد و پیشرفت با جدیت ادامه خواهد یافت.


آیت‌الله مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این دیدار بر بررسی ابعاد شخصیتی شهید مرتضی مطهری تأکید کرد و گفت: کتاب‌ها و آثار ارزشمندی از این عالم وارسته بر جای مانده است که نیاز است همه اقشار جامعه مطالعه آن را در برنامه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدایی همچون شهید مرتضی مطهری‌هاست، اظهار کرد: وقتی آثار شهید مطهری را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ایشان بر اساس نیاز روز جامعه خود تحقیق کرده و مطالب را به رشته تحریر در می‌آوردند که از جمله آن‌ها کتاب حقوق زن و دیگر کتب ارزشمند این عالم وارسته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عنوان کرد: شهید مطهری به جز اینکه نیاز جامعه روز خود را به درستی تشخیص می‌دادند، فردی دشمن‌شناس و زمان‌شناس بودند و بصیرت افزایی ایشان در نوشته‌هایشان واضح و مبرهن است.
بر اساس این گزارش، شعرخوانی آئینی و تجلیل از مربیان و هادیان برتر عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان سمنان از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این دیدار انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار