خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

پوشیدن چادر در جامعه امروز به‌منزله جهاد است/ منفعل شدن نهادهای فرهنگی و دولتمردان علت طرح بحث «آتش به اختیار»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: پوشیدن چادر در جامعه امروز ما به منزله جهاد است و خواهران محجبه ما باید در برابر طعنه های شیاطین مقاوم و صبور باشند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۵۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
پوشیدن چادر در جامعه امروز ما به منزله جهاد است/ منفعل شدن نهادهای فرهنگی و دولتمردان علت مطرح شدن بحث «آتش به اختیار»
حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: کلمه حجاب در قرآن تنها در یک آیه بکار رفته و آن هم به معنای پرده است و این آیه نیز در خصوص همسران پیامبر است.

وی افزود: حجاب هم لایه درونی دارد و هم لایه بیرونی اما در بحث عفاف بیشتر لایه های درونی آن مدنظر است در واقع هر حجابی عفاف است ولی هر عفافی حجاب نیست یعنی ممکن است فردی محجب باشد ولی عفیف نباشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: حجاب و عفاف یک بحث عمومی است و فقط مختص زنان نبوده اما باید به این نکته توجه داشت این بحث بخاطر ویژگی های غریزی زن پررنگ تر است چون زن به صورت غریزی طناز است و تمایل دارد زیبایی های خود را به نمایش بگذارد.

وی با توجه به اهمیت حجاب در پاسخ به برخی از شبه افکنان افزود: اصل حجاب یک مسئله ضروری است که در قرآن کریم بیان شده و هرکس آن را قبول نداشته باشد آیات قرآن را انکار کرده و کافر است.

گنجعلی با اشاره به بعد مادی و معنوی انسان تصریح کرد: انسان موجودی دو بعدی است و از طرف دیگر وسوسه های شیطان های درونی و بیرونی بسیار زیاد است بنابراین اگر انسان تقوا نداشته باشد به سراشیبی سقوط پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مهترین علت بد حجابی و بی حجابی جامعه امروز کم کاری دولتمردان و نیروهای ارزشی است، خاطر نشان کرد: در واقع علت مطرح شدن بحث «آتش به اختیار» توسط رهبر انقلاب، منفعل شدن نهادهای فرهنگی و دولتمردان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در پایان سخنانش با اشاره به آثار خوب استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر در جامعه افزود: پوشیدن چادر در جامعه امروز ما به منزله جهاد است و خواهران محجبه ما باید در برابر طعنه های شیاطین مقاوم و صبور باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات