خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی و ورود رسانه‌ها در معرفی جایگاه واقعی عفاف و حجاب

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: باید با فرهنگ‌سازی مناسب و استفاده از رسانه‌ها در نشان دادن جایگاه واقعی عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر مانع از وجود هر نوع بد حجابی در کشور شویم.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۸۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

فاطمه ستاری‌نوید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تأکید بر ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: حضور رسانه‌ها و مسئولان برای پاسداری و احیای این امر مقدس الهی بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب و استفاده از رسانه ها در نشان دادن جایگاه واقعی عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر مانع از وجود هر نوع بد حجابی در کشور شویم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان به ضرورت حفظ حجاب از بعد اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: ما کاری با حریم شخصی افراد بی حجاب نداریم اما این افراد حق ندارند در سطح جامعه بدون حجاب ظاهر شوند چراکه به طور قطع بر روی افکار جوانان به خصوص آقایان تاثیر منفی خواهد گذاشت و علاوه بر متزلزل کردن بنیان خانواد ه ها، رکود تحصیلی و علمی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی روش ایجابی را بهترین و مناسب‌ترین روش برای دعوت افراد بی حجاب به رعایت پوشش اسلامی دانست و اضافه کرد: رفتارهای تند و توأم با خشونت در این خصوص بی نتیجه است.

ستاری‌نوید به ضرورت آگاهی معلمین، اساتید دانشگاه و مربیان حلقه های صالحین بر اثبات لزوم حجاب پرداخت و تصریح کرد : این قشر از جامعه باید با تاثیرگذاری خود بتوانند لزوم وجود حجاب را تبیین کنند تا دانش‌آموزان، دانشجویان و متربیان حلقه های صالحین پوشش اسلامی را با حالت قلبی و دلی به عنوان یکی از واجبات دین بپذیرند.

* مسئولین در تقویت و ترویج پوشش مطلوب در جامعه نقش مهمی دارند

وی با بیان اینکه مسئله حجاب یک مسئله حیاتی برای جامعه است به هجمه های فرهنگی برای از بین بردن عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: متاسفانه دست‌هایی نیز از بیرون و داخل جامعه تلاش می کنند تا بتوانند قبح بدحجابی را بریزند و وضعیت پوشش جامعه را بدتر کنند که لازم است برخوردهای جدی در این خصوص صورت گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر تقویت و ترویج پوشش مطلوب در جامعه، نقش مسئولین در این خصوص را نقشی تاثیرگذار و مهم خواند و ابراز داشت: مسئولین باید از ورود و عرضه البسه و کالای نامناسب که به هرنوعی به دست فروشنده می رسد ممانعت کنند.

وی به حضور و نقش اثربخش دادگستری در این زمینه اشاره و عنوان کرد: در زمانی که بر روی مانتوها نوشته های نافرمی بود که ارزش و جایگاه زن عفیف ایرانی را زیر سوال می‌برد دادگستری ورود خوبی پیدا کرد و به اصناف دستور جمع‌آوری آنها را داد و این امر انجام گرفت.

ستاری‌نوید با بیان اینکه بانوان ادارات دولتی بر اساس مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی ملزم به رعایت پوشش و عفاف هستند با تاکید بر لزوم اجرای آن یادآور شد: در این خصوص ابتدا لازم است خود بانوان حجاب را به صورت قلبی رعایت و به آن اعتقاد و باور دینی داشته باشند نه اینکه در خارج از محیط کار بدون حجاب ظاهر شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید دولت در بحث اصناف به صورت جدی ورود پیدا کند و از تولید و توزیع کالاهای نامناسب و نامتعارف جلوگیری به عمل آورد و از طرفی هم بانوانی که در طراحی پوشاک وارد می شوند طرح‌های شیک و عالی ایجاد کنند تا جایگزین این طرح‌های نامناسب باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات