خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

حجاب زمینه مصونیت زن در مقابل مفاسد اخلاقی / لزوم آگاه‌سازی افراد نسبت به بدحجابی و اثرات آن

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان آگاه سازی افراد نسبت به بد حجابی و اثرات آن مهم ترین و ابتدایی ترین روش است تا افراد و اشخاص با آگاهی کامل حجاب را بپذیرند.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۸۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
حجاب زمینه مصونیت زن در مقابل مفاسد اخلاقی / لزوم آگاه‌سازی افراد نسبت به بدحجابی و اثرات آن
سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با بیان اینکه مهم ترین دلیل اسلام برای پوشش، ایجاد مصونیت برای زن است، اظهار داشت: این به این معنا نیست که حجاب مختص به زنان است چراکه عمومیت دارد و بر هر مرد و زنی لازم است که رعایت کند.

وی با بیان اینکه حجاب زمینه مصونیت برای زن در مقابل مفاسد اخلاقی را فراهم می کند در خصوص چرایی آن گفت : حجاب با پوشاندن اعضاء و فیزیک یک زن او را در مقابل نگاه و افکار مریض مصون نگاه می دارد و چنانچه با بد حجاجی و پوشش نامطلوب در جامعه ظاهر و حدود شرعی را رعایت نکند از مصونیت خارج و زمینه گناه را فراهم می کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تبیین بهترین و مناسب‌ترین روش های پیشنهادی برای دعوت افراد به رعایت پوشش اسلامی عنوان کرد: در این خصوص آگاه سازی افراد نسبت به بد حجابی و اثرات آن مهم ترین و ابتدایی ترین روش است تا افراد و اشخاص با آگاهی کامل حجاب را بپذیرند.

وی فراهم آوردن پوشش های مطلوب و اسلامی در زمینه حجاب برای متقاضیان را به عنوان یکی دیگر از این روش ها دانست و اضافه کرد: در عرضه پوشاک اسلامی علاوه بر نداشتن محدودیت، لازم است که از نظر اقتصادی دارای قیمت مناسب باشد تا متقاضیان در خرید آن دچار مشکل نشوند.

* فراهم ساختن زمینه خودباوری و خود نیازی در رابطه با بحث رعایت حجاب برای افراد

سردار ابوحمزه تصریح کرد: باید با رعایت چارچوب های حجاب که در اسلام معرفی شده به ایجاد تنوع و مدل های مختلف در پوشاک پرداخت تا امکان خرید برای تمام سلیقه ها فراهم شود.

وی در تبیین دیگر روش های مناسب برای دعوت افراد به رعایت پوشش اسلامی با تاکید بر عدم وجود برخوردهای قهری در مباحث فرهنگی اظهار کرد: این یک نکته اساسی و مهم است که باید مد نظر قرار گیرد چراکه در مباحث فرهنگی ابتدا باید خودباوری، خودآگاهی، خود شناختی و خود نیازی در رابطه با بحث رعایت حجاب برای افراد فراهم شود و برخورد قهری در مراحل پایانی صورت پذیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به اهمیت تذکر لسانی در دعوت افراد به پوشش اسلامی پرداخت و عنوان کرد: لازم است افرادی که پوشش مطلوبی دارند این زمینه وارد شوند و با شیوه های مناسب و کارساز به افراد بد حجاب تذکر دهند.

* ضرورت برخوردهای قانونی و مبارزه با قاچاق پوشاک و کالا

وی به ضرورت وجود برخوردهای قانونی در مبارزه با قاچاق پوشاک و کالا در راستای اشاعه فرهنگ صحیح اشاره و تاکید کرد: باید با افراد و اشخاص سودجود که به دنبال قاچاق کالا و انتقال فرهنگ غرب و ابتذال از طریق پوشش هستند برخورد شود که لازم است دستگاه های نیروی انتظامی، بسیج، تشکیلات قضایی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این خصوص وارد شوند.

سردار ابوحمزه مراقبت فروشندگان را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای دعوت افراد به رعایت پوشش اسلامی برشمرد و افزود: فروشندکان نباید در ویترین های خود شرایطی را فراهم آورند که افراد تحت تاثیر پوشش های نامناسب قرار گیرند که اتحادیه پوشاک در این خصوص می تواند تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه سخنان خود به وظایف مسئولین و دولتمردان در راستای ترویج و تقویت پوشش اسلامی مطلوب پرداخت و عنوان کرد: مهم ترین وظیفه مسئولین و دولتمردان در این خصوص در اختیار گذاشتن پوشش ها و اقلام پوشش در قالب های مختلف برای مردم از طریق اتحادیه های پوشاک با قیمت های پایین است.

* فضای مجازی از عوامل ترویج و ایجاد بستر برای انتقال فرهنگ مبتذل

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در همین خصوص با بیان اینکه در چند روز اخیر 7 هزار کیلوگرم شال و روسری وارد کشور شده است، اضافه کرد: مسئولین باید به‌شدت از ورود قاچاق کالا جلوگیری کنند چرا که این امر علاوه بر اینکه جلوی تولید داخل را می‌گیرد و به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند فرهنگ مبتذل را از کشور بیگانه وارد کشور می کند و اجازه نمی دهد که فرهنگ بومی، اسلامی و دینی در جامعه ترویج یابد.

وی آگاه سازی، اطلاع رسانی و تبیین صحیح در خصوص حجاب از طریق دستگاه‌های فرهنگی را یکی دیگر از وظایف دولتمردان در راستای ترویج و تقویت پوشش مطلوب اسلامی دانست و عنوان کرد: باید برای این امر برنامه ریزی مدونی داشته باشند و با امکانات رسانه ای، مطبوعاتی و ... زمینه برای تحقق هدف فراهم آوردند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه فضای مجازی از عوامل ترویج و ایجاد بستر برای انتقال فرهنگ مبتذل و اشاعه فرهنگ غربی است، افزود: شورای عالی فضای مجازی باید با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند شبکه های مجازی و اجتماعی را به گونه ای هدایت کنند که فرهنگ بیگانه در این عرصه ورود و حرکتی نداشته باشد.

وی وجود افراط و تفریط در مباحث حجاب اسلامی را اصلی ترین دلیل تغییر وضعیت پوشش اسلامی و ایجاد پوشش نامطلوب در جامعه دانست و یادآور شد: مبانی اسلام حد و میانه برای همه امور دارد که ضروری است حد میانه در بحث حجاب را نخبگان و برجستگان و کسانی که علم آن را دارند مشخص و در اختیار تولیدکنندگان و کسانی که در طراحی لباس برای تولید پوشاک ملی و مجموعه پوشاک اسلامی هستند، قرار دهند و در اختیار جامعه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات