خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

وظیفه مداحان، انطباق جریان‌های عاشورا با زمان حال است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مداحان امروز در جامعه وظیفه انطباق جریان های عاشورا در صدر اسلام با زمان حال را دارند و خروجی کار آن ها باید جامعه را به سمت و سوی ولایتمداری و امام شناسی ببرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۸۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
وظیفه مداحان امروز انطباق جریان‌های عاشورا با زمان حال است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش یک روزه استانی «عفاف و حجاب فاطمی» و کارگاه آموزش تخصصی مداحی با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، حاج مجتبی روشن روان مسئول بسیج مداحان استان همدان و جمعی از مسئولین و مداحان خواهر سراسر استان در سالن اجتماعات اردوگاه ابوذر برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در این مراسم مداحی و منبر ها را برگ برنده ای در مقابل تهاجم دشمنان دانست و گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه های مختلف برگ برنده ما منبرها و مداحی ها و توسل به اهل بیت(ع) است که سال هاست آنها را زمین گیر و توطئه های شومشان را نقش برآب کرده است.

سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان دلیل اصلی انحراف برخی ها از مسیر انقلاب افزود: اگر فردی در جامعه از مسیر انقلاب منحرف می شود دلیلی جز این ندارد که افکار و اعمال آن فرد از مسیر انقلاب خارج شده است و این زنگ خطری است برای نیروهای انقلابی که انقلابی فکر کنیم و انقلابی عمل کنیم و انقلابی بمانیم.

وی معرفت همراه با معنویت را لازمه مبلغین و مداحان دانست و اضافه کرد: ویژگی های مهمی که یک مداح و مبلغ باید دارا باشد معرفت است که بتواند در حد و اندازه های خود اسلام را بشاسدو با پاکی قلوب و نفس بر قلوب مردم تاثیر بگذارد.

* اگر زنان انسان‌ساز از جامعه گرفته شوند جامعه به انحطاط کشیده می‌شود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر بصیرت مداحان در جامعه بیان داشت: مداحان در جامعه از مصائب حضرت زینب(س) در جامعه برای مخاطبان خود روضه ها نقل می کنند اما بزرگ‌ترین ویژگی حضرت زینب(س) شجاعت،بصیرت و امام شناسی ایشان بود.

وی ادامه داد: مداحان امروز در جامعه وظیفه انطباق جریان های عاشورا در صدر اسلام با زمان حال را دارند و خروجی کار آن ها باید جامعه را به سمت و سوی ولایتمداری و امام شناسی ببرد.

ابوحمزه با یادآوری این موضوع که مراعات حال دیگران در بیان واقعیات شجاعت محسوب نمی شود، گفت: بیان واقعیات در جامعه اگر باعث رفع مشکلات مردم می شود مطلوب است و مداحی که برای رعایت حال دیگران در جامعه از بازگو کردن واقعیات دوری می کند خصلت شجاعت را ندارد.و کاری که برای رضای خدا باشد در دل ها جای می گیرد.

وی در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکیدکرد: امربه معروف و نهی از منکر از کانون خانواده آغاز می شود و ما وظیفه داریم ابتدا از خود و خانواده های خودمان شروع کنیم چرا که این فریضه الهی ار اوجب واجبات است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص اهمیت عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: اگر زنان انسان‌ساز از جامعه گرفته شوند جامعه به انحطاط و نابودی کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات