خبرهای داغ:
استاندار همدان:

طرح آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار همدان با اشاره به اینکه از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از طرح آمایش سرزمین است، گفت: انجام هر فعالیت اقتصادی بدون توجه به طرح آمایش موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۰۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در کارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان، اظهار کرد: کنار گذاشتن و نفی فعالیت‌های مسئولان قبلی، کم‌توجهی به محیط زیست، طرح آمایش و مطالعه سرزمین در توسعه و پیشرفت کشور اثرات سوء داشته است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش جانمایی بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و ... را نشان می‌دهد، افزود: با توجه به اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، آغاز برنامه ششم توسعه و رو به پایان بودن سند چشم‌انداز توسعه، توجه به طرح آمایش سرزمین‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان امری مهم تلقی می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: با به‌کارگیری طرح آمایش، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی مشخص شده و در نتیجه می‌توان به فعالیت‌هایی همچون بهینه‌سازی آبیاری‌ها، فاصله گرفتن از کشت محصولات پرآب‌بر و ترویج آموزش‌های لازم در جهت کاهش مصرف آب روی آورد.

وی با بیان اینکه اکنون 47 درصد از زمین‌های آبی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند، ادامه داد: با صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی بسیاری از فعالیت‌های دیگر را می‌توان احیا کرد.

نیک‌بخت تصریح کرد: طرح آمایش باید به گونه‌ای اجرایی شود که همه اولویت‌ها به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد به طوریکه در رأس آنها می‌توان به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنعت و گردشگری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از طرح آمایش سرزمین است، عنوان کرد: انجام هر فعالیت اقتصادی بدون توجه به طرح آمایش موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

نیک‌بخت با تاکید بر اینکه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای دوره‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال 95، با بودجه امسال و از طریق جذب سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های میان‌مدت تحقق اقتصاد مقاومتی در طول برنامه ششم توسعه و برنامه‌های بلندمدت نیز باید در طول سال‌های باقی‌مانده از سند چشم‌انداز توسعه تدوین شود که قطعا همگی این برنامه‌ها بدون توجه به طرح آمایش موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بازنگری در طرح آمایش باید انجام گیرد، تصریح کرد: این اصلاحات بدون تاخیر و فوت وقت صورت گیرد و پس از آماده شدن طرح نیز باید به درستی رعایت شود و هیچ‌گونه استثنائی نباید برای اجرای آن قائل شد.

نیک‌بخت در پایان از مدیران تمامی دستگاه‌ها خواست طرح آمایش را در جهت توسعه و پیشرفت استان مهم تلقی کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات