خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

سرمایه‌گذاری آلمان و انگلیس برای ساخت نیروگاه خورشیدی در همدان

استاندار همدان از سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری ‌توسط دو کشور آلمان و انگلیس برای احداث نیروگاه خورشیدی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۹۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: امسال سال مهمی در اقتصاد‌، توسعه و پیشرفت در کشور و به طبع استان همدان به شمار می‌رود بنابراین از تمام مدیران بانکی و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با کارشناسان زیر مجموعه خود اتمام حجت نهایی را داشته باشند چرا که هرگونه گزارش از کارشکنی و مانع‌تراشی از ادارات و کارشناسان با برخورد جدی مواجه خواهد شد و شخصا با تمام اختیارات و توانایی‌هایم در برخورد با فرد خاطی وارد عمل خواهم شد.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری استان همدان در قیاس با استان‌های همجوار وضعیت بهتری دارد اما این موضوع نباید ما را قانع کند چرا که هنوز در همدان خانواده‌هایی با داشتن سه فرد بیکار وجود دارد بنابراین همه مسئولان به عنوان خادمان مردم باید در تلاش باشند تا نرخ بیکاری در استان همدان کاهش پیدا کند.

استاندار همدان با اشاره به گرامیداشت هفته کارگر و روز معلم تصریح کرد: معلم‌ها و کارگران دو قشر سازنده در کشور هستند به طوری که معلمان در امر تعلیم و تربیت و کارگران در توسعه و پیشرفت یک کشور بالاترین سهم را دارند.

وی عنوان داشت: عزم همه مسئولان باید در استان عمل کردن به اقتصاد مقاومتی با قیود اقدام و عمل باشد و همگی در تلاش انجام به این تکلیف باشند چرا که تنها راه نجات کشور از هرگونه تکانه‌ای اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

وی با اشاره به سفر سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در همدان بیان داشت: کشورهای مختلفی از جمله روسیه، آلمان، انگلیس، عراق و غیره در قالب هیات‌های تجاری و اقتصادی به همدان سفر داشته و علاوه بر مذاکرات اقتصادی موفق به عقد چندین قرارداد برای سرمایه‌گذاری شده‌ایم که از این میان می توان طرح نیروگاه خورشیدی با ارزش 16 میلیارد دلاری که توسط دو کشور آلمان و انگلیس با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی صورت می‌گیرد نام برد.

نیکبخت افزود: انسداد یک هزار و 340 چاه غیرمجاز و 12 هکتار زمین کشاورزی با آبیاری تحت فشار و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی در همدان همگی معنا‌کننده اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در همدان است.

وی در ادامه با اشاره به خبر سر ریز شدن سد اکباتان بیان داشت: امروز سد اکباتان سر ریز کرد و آب در حال هدایت به سمت آبشینه است اگرچه ما به اندازه 5 برابری آب سد اکباتان موفق به صرفه‌جویی ‌شده‌ایم اما از جهاد کشاورزی خواستار کاهش مصرف 93 درصدی آب در حوزه کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و بهینه‌سازی طروق آبیاری زمین‌های کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور تاکید کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات هفت اسفند سال گذشته بسیار ارزشمند و مثال زدنی بود و امیدواریم در مرحله دوم که طبق فرمایش رهبر انقلاب به اندازه مرحله اول آن اهمیت دارد شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

استاندار همدان در خصوص طرح کشتارگاه صنعتی استان گفت: یکی از نیازهای اساسی کشور روسیه وارد کردن گوشت، مرغ و لبنیات از استان همدان است که طرح کشتارگاه صنعتی به عنوان یک زنجیره می تواند لازمه اجرایی شدن این طرح و رفع نیاز روس‌ها باشد و یک فرصت اقتصادی خوب را برای همدان ایجاد کند.

وی افزود: متاسفانه باوجود مجوزهای اجرای طرح کشتارگاه و اقدامات سرمایه‌گذار طرح از تجهیز تا ایجاد تمامی شرایط لازم، یک نظر مخالف مانع اجرایی شدن این طرح شده است که اگر مدیران و فرمانداران نتوانند این مشکل را گره‌گشایی کنند شخصا وارد خواهم شد و با تمام توان پشت کار را خواهم گرفت و تا زمان رسیدن طرح به مرحله عمل دست‌بردار نخواهم بود.

وی گفت: گلخانه تمام اتوماتیک پرورش گل‌های شاخه بریده از طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان همدان به شمار می‌رود که بازار هدف آن کشور هلند به عنوان مرکز اصلی پرورش گل و گیاه است که این نشان ارزش و جایگاه این گلخانه را بیان می‌کند بنابراین باید برای اجرایی شدن این طرح تمام مدیران و کارشناسان دستگاه هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند پاشنه کشیده وارد عمل شوند.

استاندار همدان با اشاره به سامانه رصد اشتغال تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت آمار اشتغالزایی خود در سامانه رصد اشتغال هستند و از فرمانداران نیز خواسته می شود به ادارات شهرستان تحت مدیریت خود اعلام و تکلیف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات