خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان تأکید کرد

توسعه پایدار زیست محیطی نیازمند ورود تشکل‌های مردمی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان با اشاره به توسعه پایدار زیست محیطی گفت: امروز می‌طلبد که نهادهای مدنی و تشکل‌های مردمی پا به عرصه بگذارند و دولت را یاری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۵۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد نادری‌فر در جلسه نقد و بررسی عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به توسعه پایدار زیست محیطی بیان کرد: کشوری توسعه یافته است که در زمینه محیط زیست موفق تر باشد و در حال حاضر چنیین امری ملاک قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای مشارکت بالا برود قطعا مردم فعالیت های مدنی را شاهد خواهند بود، افزود: نیازمند سازمان های مردم نهاد و فعالیت های آنها در این عرصه هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: امروز می‌طلبد که نهادهای مدنی و تشکل‌های مردمی پا به عرصه بگذارند و دولت را یاری کنند و اگر این ورود مردم نباشد توسعه چندانی نخواهد شد.

وی افزود: دولت یازدهم در بحث مشارکت مردم تأکید دارد و مدیرانی در عرصه مشارکت با نهادهای سازمان نهاد ورود پیدا می‌کنند که مدیرانی قوی هستند.

نادری‌فر بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم حدود 46 درصد رشد در تشکیل نهادهای مردمی را داشته ایم.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان همدان نیز گفت: این جلسه با هدف نقد عملکرد و ارائه راهکار برای حفظ محیط زیست استان همدان برای اولین بار با حضور سازمان‌های مردم نهاد برگزار می شود.

محمدسوزنچی با اشاره به اهمیت مسئله نقد و با بیان اینکه نقد سازنده از فرامین مقام معظم رهبری است، گفت: محیط زیست در لحظه لحظه زندگی انسان ها جاری بوده و از دغدغه‌های مهمی است که 24 سازمان‌ مردم نهاد محیط زیستی برای رفع این دغدغه ها تشکیل شده اند.

وی اضافه کرد: شبکه تشکل های محیط زیست همدان در سال 93 با برگزاری انتخابات آغاز به کار کرد تا بستر مناسبی برای حضور همه تشکل‌هایی که در موضوع فعالیت، مسئله محیط زیست را مهمترین دغدغه خود می دانند، فراهم کند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان همدان اظهار کرد: این شبکه با رویکرد هم افزایی و مطالبه گری خواسته های مردم، تاکنون برنامه های متعددی از جمله دعوت از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در نشست فعالان محیط زیست همدان، عضویت در شبکه محلی محیط زیست، اعزام نماینده در تدوین برنامه ششم توسعه بخش محیط زیست، جلسات مکرر هماهنگی درون شبکه ای و نشست های تخصصی با مدیران استان برگزار کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات