خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار مطرح کرد

كمك به خودكفايي با افزايش توليد مهمترین راهکار اقتصاد مقاومتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: مهمترین راهکار اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی كمك به خودكفايي با افزايش توليد است.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۶۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

هوشنگ کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در بهار با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار داشت: معنای «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بالا بردن توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدها و تحریم است.

وی در راستا تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: مهمترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این مدیریت كمك به خودكفايي با افزايش توليد و جلوگيري از ضايعات با تکیه بر حفظ منابع آب و خاک و محیط زیست در راستای توسعه پایدار، ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف منابع انرژی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار همچنین در حوزه تولیدات دامی اظهار داشت: اصلاح نژاد دام سبک به منظور افزایش فرآورده‌های آن و حفظ ذخایر زنتیکی دام بومی منطقه از دیگر اقداماتی است که می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داد.

وی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، اصلاح روش‌های کشت، تغییر الگوی کشت محصولاتی با هدف کاهش مصرف آب، افزایش درآمد، ایجاد اشتغال، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تولیدات دامی و باغی و گیاهی از راهکارهای تحقق این امر مهم به شمار می‌رود که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات