خبرهای داغ:
بخشدار مرکزی شهرستان بهار حمایت از کشاورزان، دامداران و روستائیان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در مناطق محروم خواند و گفت: رونق تولیدات داخلی، روند پیشرفت کشور را سریع‌تر می‌کند و با تحقق این امر مهم، شاهد تحقق چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۶۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در بهار در خصوص تحقق شعار سال 95، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قطعا وظیفه همه مسئولین است که در این راستا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید طوری حرکت کنیم و اقتصاد را به سمتی ببریم که عبور از رکود را شاهد باشیم، یاد آور شد: با توجه به محدودیت‌هایی که از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وجود داشت، با این شرایط توانست اقتصاد بدون نفت را تجربه کند.

بخشدار مرکزی شهرستان بهار با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: شهرستان بهار در بخش‌های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی برای اجرایی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی حمایت از کشاورزان، دامداران و روستائیان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در مناطق محروم خواند و بیان داشت: رونق تولیدات داخلی، روند پیشرفت کشور را سریع‌تر می‌کند و با تحقق این امر مهم، شاهد تحقق چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

شفیعی نقش روستاها به عنوان نخستین حلقه زنجیره اقتصاد و سهم آنان در تولید را بی بدیل دانست و گفت: مشارکت مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ضروری است زیرا تجربه نشان داده هر کجا اقدامی با مشارکت مردم صورت گرفته بهترین بازخورد و نتیجه را داشته است.

وی عنوان کرد: در زمینه اقتصاد باید تمام مسئولین و دست اندرکاران دست به دست هم بدهند و از روستاها شروع کنند ما کارگاه‌های بسیاری در روستاها داریم که اگر حمایت شوند تاثیر گذار خواهند بود.

بخشدار مرکزی شهرستان بهار در این خصوص افزود: فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان با ارائه تسهیلات و آموزش‌های لازم انجام شده است.


وی با اشاره به فراهم‌سازی اشتغال برای افراد جویای کار گفت: تاکنون در زمینه‌هایی همچون سراجی‌دوزی، خیاطی و فرش بافی اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد شده است.

شفیعی روی آوردن به صنایع تبدیلی و توجه به ظرفیت کشاورزی و صنایع دستی شهرستان از جمله تولید عسل، صنایع فناوری لبنیات، فرش بافی، تولیدات گلخانه ای، پرورش قارچ و ماهی را از دیگر اقدامات انجام شده تاکنون برای رفع بیکاری و توجه به معیشت مردم برشمرد.

انتها یپیام/

ارسال نظرات