خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه صنعتی همدان خبر داد

اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز شکوفایی در همدان

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه 22 پروپوزال برای صندوق نوآوری و شکوفایی در دست داریم، گفت: همچنین مجوز مرکز شکوفایی گرفته شده و مرکز کارآفرینی در حال راه‌اندازی است.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۷۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نیلی امروز در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز معلم و دهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه اظهار داشت: به جز استان تهران که دارای پنج دانشگاه صنعتی است دانشگاه‌های صنعتی به صورت یکنواخت در سطح کشور توزیع شده است.

وی افزود: دانشگاه‌های صنعتی نیاز غیرقابل اجتناب کشور است بنابراین باید به فکر توسعه دانشگاه‌های صنعتی باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: امروز در راستای سیاست‌های دانشگاه صنعتی، روز بزرگی برای جامعه علمی است و آن شهادت استاد مطهری است و امیدواریم بتوانیم همه ساله این روز را پاسداری کنیم.

وی با اشاره به دلیل پیدایش دانشگاه‌های صنعتی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ کشور مأموریت‌های ویژه‌ای در زمینه دانش و علم دارند و انجام مأموریت‌هایی فراتر از آنچه در دانشگاه‌های جامع صورت می‌گیرد به ویژه در حوزه صنعت بود که منجر به تاسیس دانشگاه‌های صنعتی شد.

نیلی افزود: مسائل کشور با تکثیر دانشگاه‌های جامع در کشور حل نمی‌شد و این تصور مبهم و خامی است که فکر کنیم کشور بدون دانشگاه صنعتی می‌تواند از موانع عبور کند.

وی با بیان اینکه از مأموریت‌های دانشگاه صنعتی در همدان مشارکت در توسعه پایدار جامعه است، افزود: آموزش و تربیت متخصصان و مدیران صنعتی، توسعه و پیشرفت کشور با به‌کارگیری علوم و ارائه آموزش‌های جدید و روزآمد و غیرسنتی در حوزه‌های بین علوم از اهداف دانشگاه صنعتی همدان است.

*آموزش شاه کلید توسعه و پیشرفت

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه شاه کلید توسعه و پیشرفت، آموزش است، بیان داشت: اگر آموزش را رها کنیم و حمایت را از این حوزه برداریم نتیجه می‌گیریم کشور و منطقه راه پیشرفت را طی نمی‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی از سال گذشته محلی برای بازگشت نخبگان همدانی که در کشورهای دیگر هستند، شده و تعدادی از نخبگان درخواست همکاری دارند.

نیلی ابراز داشت: اگر نتوانیم شرایط مطلوبی را فراهم کنیم همانند سرمایه‌گذارانی که به همدان نمی‌آیند نیروهای مفید را نیز از دست خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار بنیاد علوم و هنر فرشچیان در دانشگاه صنعتی همدان سرمایه‌گذاری کرده و معادل 50 درصد بودجه دانشگاه به این مجموعه کمک کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: در حال حاضر 60 عضو هیأت علمی در این دانشگاه داریم که در آینده همدان نقش دارند و حدود دو برابر این تعداد نیز با دانشگاه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تعداد پرسنل دانشگاه 118 نفر است، بیان کرد: در بخش پژوهش پنج طرح با صنایع مختلف و دو طرح دفاعی با همکاری وزارت دفاع با 10 میلیارد ریال بودجه خاتمه یافته است.

نیلی تصریح کرد: همچنین دو طرح ملی- پتروشیمی و یک پروژه با سازمان‌های محلی و چهار پروژه در حال انجام است که دو مورد آن در حوزه دفاعی و یک پروژه در حوزه برق و دیگری با همکاری سیلوسازان تهران است.

وی با بیان اینکه 22 پروپوزال برای صندوق نوآوری و شکوفایی در دست داریم، ادامه داد: همچنین مجوز مرکز شکوفایی گرفته شده و مرکز کارآفرینی در حال راه‌اندازی است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان یادآور شد: 6 آزمایشگاه در سال گذشته راه‌اندازی شده که دو آزمایشگاه مختص رباتیک، دو آزمایشگاه معدن، یک آزمایشگاه برق و یک آزمایشگاه علوم پایه است.

وی اضافه کرد: یک آزمایشگاه مرکزی نیز که از سیاست‌های جدید وزارت علوم است، فراتر از آزمایشگاه‌های گروه‌های آزمایشی راه‌اندازی شده است.

نیلی با این شعار که «هر همدانی یک خیر برای توسعه دانشگاه ها باشد»، افزود: همانطور که بهترین نیروها به این دانشگاه وارد می شوند باید بهترین نیروها نیز خارج شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات