خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

احداث دو نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذاران آلمانی در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از احداث دو نیروگاه خورشیدی دراستانهمدانخبردادو گفت: عملیات اجرایی دو نیروگاه 7 مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران آلمانی در استان همدان آغاز و 16 میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۳۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی رضا تیموری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اظهار کرد: وزارت نیرو در این راستا اقداماتی انجام داده به‌طوریکه با افزایش راندمان نیروگاه‌ها تا 38 درصد اقدام عملیاتی داشته است.

وی تصریح کرد: کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع و بهینه سازی مصرف انرژی از برنامه‌هایی است که وزارت نیرو برآن توجه زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان افزود: از سال گذشته اصلاح ساختار شبکه‌های توزیع برق، بهینه سازی شبکه‌ها، کنترل و اصلاح وسایل اندازه گیری از جمله برنامه‌هایی است که مورد نظر وزرات نیرو و شرکت توزیع برق استان قرار گرفته که امسال نیز عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با اقدامات عملیاتی که صورت گرفت، توانستیم میزان تلفات برق را از 22.5 درصد به 11.5 درصد کاهش دهیم که این اقدام در راستای حفظ سرمایه‌های ملی صورت گرفته است.

تیموری با بیان اینکه رشد مصرف برق در ایران 2.5 برابر استانداردهای جهانی است، خاطرنشان کرد: چنانچه تلفات انرژی در کشور یک درصد کاهش یابد معادل 250 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اصلاح ساختار شبکه های توزیع و همچنین تبدیل کنتورهای آنالوگ به دیجیتال در راستای کاهش تلفات برق از جمله برنامه‌های امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان اظهارکرد: با توجه به شعار امسال هدف شرکت توزیع برق استان تک رقمی کردن نرخ تلفات برق است به‌طوریکه تعهد داریم در چشم انداز 1404 تلفات برق را به 5 درصد برسانیم و هرساله کاهش تلفات را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه 100 درصد شهرها و روستاهای استان همدان از برق برخوردارند، گفت: امروز چالش اساسی صنعت برق کمبود منابع مالی است که از مردم استان تقاضا داریم بهای برق مصرفی خود را به موقع پرداخت کنند.

وی یادآور شد: شرکت توزیع برق تاکنون 83 میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد که اگر این مبلغ به خزانه دولت واریز شود 30 درصد آن به شرکت برق تعلق می‌گیرد که می‌توان با آن کارهای بزرگی کرد.

تیموری با اشاره به اینکه تأمین برق 658 هزار مشترک استان همدان نیازمند همراهی و همت مردم است، گفت: قدرت نیروگاه‌های کشور 73 هزر و 300 مگاوات است اما به علت اینکه این نیروگاه‌ها آبی هستند راندمان بالایی ندارند.

وی با تأکید براینکه احداث نیروگاه هنر نیست، افزود: استان همدان ظرفیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد اما اگر بتوانیم از انرژی‌های تجدید پذیر همچون باد استفاده کنیم هنر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از احداث دو نیروگاه خورشیدی دراستانهمدانخبردادو گفت: عملیات اجرایی دو نیروگاه 7 مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران آلمانی در استان همدان آغاز شده که 16 میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بدون خاموشی از تابستان عبور کردیم که امسال نیز برای عبور از تابستان نیازمند کمک مردم و صرفه‌جویی در مصرف هستیم.

تیموری با بیان اینکه برق یکی ازحیاتی ترین صنایع کشور است، افزود: نقش انرژی برق در زندگی ما به مثابه اکسیژن است بنابراین پایداری و استمرار تولید آن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: اگر صرفه جویی صورت نگیرد باید نیروگاه احداث شود که این کار زمانبرو سرمایه براست و از طرفی منابع زیرزمینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت درحالیکه اگر از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات