خبرهای داغ:
راوی جبهه مقاومت در سرخه گفت:در تفکر مقاومت زنان مبارز و انقلابی همواره از پیشگامان رهایی از سلطه بیگانگان بودند و معرفی و تبیین نقش این الگو ها برای نسل جوان امروز از مصادیق جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۵۶۷۹۴۲
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اجتماع دختران حاج قاسم همراه با میلاد بانوی مهربانی حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دختران شهرستان سرخه، به همت بسیج جامعه زنان ناحیه سرخه با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان و حوزه‌ مقاومت بسیج دانش آموزی ولایت در فرهنگسرای باران برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی امید مظفری از راویان جبهه مقاومت، با حضور سرهنگ محمدمهدی ادهم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه همراه با جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی همراه با مداحی و مسابقه برگزار شد.

مظفری در جمع دختران حاج قاسم با اشاره به نقش امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه های رشدوتوسعه جوامع اظهار کرد:امنیت از نعمت های پنهان و ناشناخته الهی است و شرط بالندگی و توسعه در ابعاد مختلف زندگی جوامع در گرو ثبات و امنیت پایدار است و امروز ما به برکت مجاهدت و ایثار شهدایی همچون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از این موهبت الهی برخورداریم.

او با بیان اینکه امروز دختر ایرانی باید افتخار کند که در جامعه ای زندگی می کند که‌ الگوهای برجسته ای همچون حضرت زهرا(س) در فرهنگ دینی آن وجود دارد افزود: وجه تمایز دختران ایران اسلامی  با دختران دیگر نقاط دنیا وجود الگوهای برجسته از زنان مبارز است که در طول تاریخ معاصر و در برهه‌های مختلف انقلاب ، از شکنجه گاه مخوف ساواک تا مقاومت مردمی خرمشهر حضوری فعال و موثر داشته اند.

راوی جبهه مقاومت تصریح کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس شخصیت ها و بانوان بارزی همچون مرضیه حدیدچی داشتیم که اسوه و الگو بودند و امروز ما به این اسوه ها و الگوها افتخار می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به الگوی سوم زن در تفکر مقاومت گفت: در اندیشه انقلاب مدلی تحت عنوان «الگوی سوم زن» ارائه شده است که این هویت بخشی به جایگاه زنان بر اساس تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی است و در مقابل تفکر انزوای  نقش زنان در جامعه و یا نگاه جنسیتی و کالا محور به زنان در تفکر غرب قرار دارد.

وی افزود:در دیدگاه الگوی سوم زن به این سوال پاسخ داده خواهد شد که چطور یک زن می تواند هم در اجتماع حاضر شود و به رسالت اجتماعی خود عمل کند و هم نقش مادری خود را در خانواده ایفا کند.

راوی جبهه مقاومت خاطرنشان کرد:در مکتب شهید سلیمانی به نقش زنان و بویژه توجه و احترام به مقام مادر بعنوان یکی از موضوعات مهم این مکتب سرنوشت ساز مورد اشاره قرار گرفته است و در سیره عملی حاج قاسم سلیمانی نیز مصادیق متعددی از این موضوع وجود دارد . 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار