خبرهای داغ:
سردار امیری:

فرزندان این مرز و بوم رمز و مایه بقای این سرزمین هستند/برگزاری یادواره‌های شهدا یک ضرورت است

همدان- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فرزندان این مرز و بوم رمز و مایه بقای این سرزمین هستند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۹۴
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
فرزندان این مرز و بوم رمز و مایه بقای این سرزمین هستند/برگزاری یادواره‌های شهدا یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سلمان امیری در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و  نیروی انتظامی در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه شهدا درس شجاعت، فداکاری، ایثار و شجاعت را آموختند و در راه دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب و امام راحل جانفشانی کردند و حماسه آفریدند، افزود: فرزندان این مرز و بوم رمز و مایه بقای این سرزمین هستند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده‌اند، امروز آمده‌ایم بگوییم شهدا از شما دور شده‌ایم و راه را گم کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه شهدا از خود گذشتند و به خدا رسیدند، گفت: استان دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان از بدو پیروزی و در عرصه‌های مختلف حتی قبل از پیروزی تاکنون از جایگاه برجسته و رفیعی برخوردار بوده است و گواه آن ۸ هزار شهید، ۱۸ هزار و ۵۰۰  جانباز و بیش از یک هزار آزاده سرافزار دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان همدان افتخار دارد که ۳۳۳ شهید، ۶ هزار جانباز قطع نخاع و بالغ بر ۴ هزار نفر رزمنده، ۲۲۲ نفر فرمانده و ۱۱۴ نفر از شهدای والامقام انتظامی مربوط به دوران بعد از جنگ و امنیت را تقدیم انقلاب کرده است.

سردار امیری ابراز کرد: شهید مهدی رفیعی در درگیری با اراذل و اوباش به درجه رفیع شهادت رسید و شهید حسین آبادی شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر در مرداد ماه سال جاری است که در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسید، از شهدای شاخص استان حبیب حرم شهید حاج حسین همدانی را می‌توان نام برد و شهیدان ابوالفتحی، آریافر و خرمرودی که از این خطه و از این استان بودند که در عرصه خدمت و در دفاع از امینت کشور به دیدار معبود شتافتند.

وی گفت: یکی از شهدا که حماسه‌ساز بود، سردار شهید اروجعلی شکری بود که بسیار مورد توجه قرار گرفته و کتاب او توسط فراجا چاپ و سردیس و پیکره او در فرماندهی انتظامی استان و زادگاهش شهر لالجین نصب شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: این فرماندهی با ستاد دومین کنگره ۸ هزار شهید استان که از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده در قالب کمیته‌های۲۰ گانه فعالیت کرده که اهم اقدامات این فرماندهی شامل برگزاری  ۸ یادواره شهدای انتظامی و تجلیل از تمام خانواده‌های شهدای انتظامی با سخنرانی سردار ذوالفقاری، انجام ۷۶۲ دیدار و تکریم از خانواده شهدا و انتظامی استان، تدوین و چاپ زندگینامه شهید شکری و بروزرسانی پلاک ۱۱۰ با موضوع فرهنگنامه شهدای استان و جمع‌آوری عکس، وصیت‌نامه و سایر مستندات خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در ذیل کنگره است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و انجام مصاحبه با فرماندهان، نیروهای سابق شهربانی و ...در ستاد کنگره استان، تدوین و تولید بیش از یک هزار تصویر، مستند و  کلیپ از زندگی شهدا، تهیه و ساخت محتوا از زندگینامه شهدای انتظامی و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی، غباروبی مزار شهدا در اقصی نقاط استان، ساخت دو عدد سردیس و پیکره شهید اروجعلی شکری در محل فرماندهی و شهر لالجین و نامگذاری میدان به نام شهید و برگزاری نمایش فصل شیدایی در نمایشگاه بین المللی از دیگر برنامه‌ها بود.

در این مراسم از خانواده شهیدام حسین عبادی و جعفر عبادی، خانواده شهید علی میرزایی حسین آبادی شهید انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، خانواده شهید مهدی رفیعی شهید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار