خبرهای داغ:
ویژه:

بدون نگاه به صنعت چاپ نمی‌توانیم اقتصاد را رونق دهیم

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به طور قطع اگر نگاهی به صنعت چاپ نداشته باشیم، نمی‌توانیم اقتصاد کشور و استان را رونق دهیم.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۵۶
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در جشنواره ملی صنعت چاپ استان همدان و تجلیل از فعالان و دست اندرکاران حوزه چاپ که در مجتمع هنری سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله جشنواره صنعت چاپ بهانه‌ای است که از همه دست‌اندرکارانی که به صورت شبانه روزی در طول سال پر این زمینه گام برمی‌دارند، یادی کنیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور دو مناسبت روز صنعت چاپ و دیگری جشنواره چاپ داریم و خوب است که این دو مقوله در یک زمان و در شهریور ماه اجرا شود، افزود: ما در حوزه صنعت چاپ در استان همدان به دو دلیل جایگاه مطلوبی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: سابقه صنعت چاپ در استان همدان نسبتا طولانی است و شاهد این ماجرا یک سرمایه عظیمی است که در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه تک تک ما به خاطر دغدغه‌هایی که نسبت به این صنعت داریم جا دارد که مُبلغ این گنجینه باشیم که در استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: موزه صنعت چاپ که به نظرم تنها موزه صنعت چاپ در کشور باشد و اگر موزه دیگری هم وجود داشته باشد موزه استان همدان بی نظیر ترین موزه صنعت چاپ است.

ویژه با بیان اینکه در استان همدان چند نسل هستند که مبلغ صنعت چاپ هستند، ادامه داد: ممکن است برخی استان‌ها در برخی از موارد سخت افزاری از استان همدان جایگاه بالاتری داشته باشند اما به لحاظ کیفی سطح  برخی از خدمات استان همدان جزء پیشروان این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سفارش‌ها از خارج از کشور و استان است که نشان دهنده جایگاه فعالان این عرصه در استان همدان است، گفت: ما از نگاه ارزشمندی که استانداری همدان به این عرصه دارند، تشکر می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه صنعت چاپ صنعت زیربنایی است و همه صنایع به لحاظ بسته‌بندی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی مستقیم و غیر مستقیم با صنعت چاپ ارتباط دارند، خاطرنشان کرد: اگر ما در دولت سیزدهم به دنبال این هستیم که اقتصاد کشور را رونق دهیم که در راستای شعار سال است به طور قطع اگر نگاهی به صنعت چاپ نداشته باشیم، نمی‌توانیم اقتصاد کشور و استان را رونق دهیم.

وی عنوان کرد: توازنی باید بین سرمایه‌گذاری در عرصه‌های اقتصادی مختلف و سرمایه‌گذاری در عرصه صنعت چاپ هم باشد چرا که این‌ها مکمل هم هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار