خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش وجوانان و مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس، و دیگر اعضای قرارگاه جهاد تبیین ورزش استان فارس، چهارمین نشست این قرارگاه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۰۵
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حضور دکتر شکوهی مدیرکل ورزش وجوانان استان فارس،مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس و سایر اعضای قرارگاه استانی جهاد تبیین ورزش استان فارس، چهارمین نشست این قرارگاه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان فارس برگزار شد.

شکرالله مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در این جلسه، با قدردانی از دغدعه مندی مدیرکل و شورای معاونین اداره کل ورزش وجوانان استان در مسائل فرهنگی و اخلاق ورزشی، خصوصا موضوع مهم و راهبردی جهاد تبیین که از تاکیدات مقام معظم رهبری (دام ظله ) است، گزارشی از مصوبات جلسات قبل قرارگاه جهاد تبیین ورزش فارس ارائه و مطالب کوتاهی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،جهاد ومقاومت ،جهاد تبیین و اخلاق ورزشی در ورزش فارس بیان کرد .

مسکویی اظهار داشت: احصاء قرارگاه جهادتبیین در ورزش شهرستانها، استفاده ازطرفیت هیات های ورزشی، حضور روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی تاثیرگذار در ورزش استان بعنوان عضو قرارگاه استانی جهاد تبیین، برگزاری دوره های مربیان فرهنگی، نشست ها و کارگاههای آموزشی بصیرت افزایی و روشنگری ویژه مدیران و مربیان باشگاهها و مراکز ورزشی در دستور کار قرارگاه جهاد تبیین ورزش فارس قرار گیرد.

وی گفت: ظرفیت های بسیج ورزشکاران و مجموعه نواحی سپاه در سطح شهرستانها، بعنوان ذو بال همکار اداره کل ورزش وجوانان استان فارس در این راستا اماده همکاری خواهد بود.

در ادامه، مهدی سرفراز شکوهی مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس، جهاد تبیین را فریضه مهم و مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب دانست و اظهار داشت: موضوع اوی که باید مورد توجه باشد، این است که مربیان بعنوان تاثیرگذارترین افراد در ورزش باید فعالیت های فرهنگی را مدنظر قرار دهند و برنامه ریزی در این زمینه باید از ورزش پایه شروع شود.

به گفته وی، تهیه تقویم مدون سالیانه برای مربیان ورزشی در بحث فرهنگی برای نوجوانان و جوانان مدنظر قرار گیرد؛ و با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران، بسیج دانش آموزی، و آموزش و پرورش استان، دانش آموزانی که در المپیاد ورزشی دانش اموزان سراسرکشور بعنوان قهرمانان ورزشی،موفق به کسب مقام قهرمانی شده اند در یک برنامه زمان بندی شده و کار فرهنگی بعنوان افرادی تاثیر گذار و سفیران فرهنگی در مدارس استان فعالیت خود را شروع کنند.

شکوهی تاکید کرد: جلسات قرارگاه هر ۲۰ روز یکبار برگزار شده و دبیرخانه قرارگاه، صورتجلسات و مصوبات را پیگیری و اعضا در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

دکتر حاجی زاده استاد دانشگاه و معاون سیاسی سپاه فجر استان فارس هم در ادامه این نشست به موضوع جهاد تبیین و نقش روشنگری و تبیین حقایق در جامعه ورزش استان اشاره و تصریح کرد: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری فریضه مهمی است و امروز کشور ما در یک جنگ ترکیبی رسانه ای قرارگرفته است و دشمن، سرمایه گذاری زیادی در این بخش دارد.

به گفته حاجی زاده، هدف دشمن ایجاد نفرت، تفرقه افکنی، ایجاد شبهه، و ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه است و به دنبال ان است که مردم را به نظام و انقلاب اسلامی و دین و اسلام بدبین کند.

وی افزود: تکلیف ما، جهاد تبیین است تا در فضای غبار آلود، واقعیت ها را در جامعه به درستی منعکس کنیم، ورزشکاران، مربیان، مدیران اماکن ورزشی و مسئولان هیات های ورزشی در جهاد تبیین نقش مهم و سازنده ای دارند و می توانند موفقیت ها را به بهترین نحوه ممکن در سطح جامعه و مخاطبان خود بازنشر و انعکاس دهند.

وی ادامه داد: تبیین، شناخت، آگاهی، روشنگری در واقعیت های جامعه و دستاوردهای نطام صورت نگرفته است و دشمن با وارونه جلوه دادن حقایق، بر افکار و اذهان نوجوانان و جوانان ما مسلط شده است، چرا که ما متولیان فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای انچنان که باید برای جامعه روشنگری و تبیین کنیم ، انجام ندادیم .

حاجی زاده به موضوع انتخابات گریزی زد و گفت: وقتی در انتخابات در سطح بالا شرکت نکنیم و انتخاب صحیح نکنیم، زمینه برای حضور و انتخاب افراد فرصت طلب و ناکارامد فراهم می شود و باید یک عمر پشیمان یک تصمیم و انتخاب غلط باشیم.

 وی افزود: شناخت، بصیرت، آگاهی مردم، بصیرت جوانان مومن و حزب الهی، نقشه های دشمنان در جنگ ترکیبی را خنثی کرد و امروز باید با جهاد تبیین و روشنگری در مشارکت های اجتماعی و انتخابات نقش ایفا کنیم و با انتخاب افراد مومن، متعهد و کارامد و سطح مشارکت بالا، نقشه های دشمن را برهم بزنیم.

در پایان این نشست احکام رئیس و اعضای قرارگاه جهاد تبیین ورزش استان فارس به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار