خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در پیامی روز جهانی آب را گرامی داشت و انتخاب شعار آب برای صلح را رویکردی در راستای کاهش تنش‌های آبی در سرزمین‌هایی دانست که ملت‌های مظلوم با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۴۳
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در پیامی روز جهانی آب را گرامی داشت و انتخاب شعار آب برای صلح را رویکردی در راستای کاهش تنش‌های آبی در سرزمین‌هایی دانست که ملت‌های مظلوم با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند. متن این پیام بدین شرح است:

رشد فزاینده جمعیت و افزایش مصرف آب شرب، ضرورت تامین غذای سالم، شهرسازی و افزایش صنایع آلوده کننده آب، شیوه های نامناسب و غیراصولی کشاورزی و ایجاد دریاچه های مصنوعی همگی از عوامل نابودی چرخه منظم آب در سطح جهان است که نوعی تهدید جدی برای جامعه بشریت محسوب می شوند.
در راستای ترویج و فرهنگ سازی و مدیریت پایدار منابع آب، از سال 1992 هر ساله روز جهانی آب در 22 مارچ (مطابق با 2 یا 3 فروردین) در سراسر جهان برگزار می‌شود.
شعار روز جهانی آب در سال 2024 "آب برای صلح" است.
روز جهانی آب در سال 2024 در حالی برگزار می‌شود که سازمان جهانی بهداشت بارها درباره بحران آب در غزه هشدار داده است، تامین آب، در تنگناهای جدی محاصره این سرزمین اسلامی قرار دارد و جان هزاران بیمار در بیمارستانهای این باریکه در معرض خطر جدی قرار گرفته است. اکنون این پرسش مطرح است که آیا شعار امسال روز جهانی آب با مضمون آب برای صلح، کارایی خود را داشته و عملی خواهد شد ؟ آیا همه قدرت‌های سلطه گر به این شعار پایبند خواهند بود ؟ آیا در روز جهانی آب می‌توان به آزادسازی مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و تامین آب برای ملت‌های در محاصره صهیونیست‌ها امید داشت؟
روز جهانی آب همچنین فرصتی برای یادآوری مشکلات تامین آب در میهن اسلامی و در استان پهناور فارس است، همانطور که می‌دانیم برداشت های بی رویه از سفره های آب، بخصوص اضافه برداشتها از منابع آب زیر زمینی در استان فارس، بسیاری از دشت‌ها و آبخوان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.
بهترین راه کنترل و در نتیجه مدیریت هر چه بهتر منابع آب، نصب کنتور و در نتیجه تحویل حجمی آب به بهره برداران است. توجه به منابع آبی و حفاظت و حراست از این نعمت خدادادی بخشی از آموزه های دینی ماست، در قرآن کریم می‌خوانیم خداوند سبحان همه چیز را از آب زنده داشته است، خدایی که آب را از آسمان فرو فرستاد تا از آن بهره مند شوید، بدون شک منافع آب صرفا نوشیدن انسان و روییدن درختان و گیاهان و ....نیست ، بلکه بنیان حیات بر آب نهاده شده است. بنا براین می‌طلبد بر همین مدار و معیار ارزش‌های آب، این مایه حیات را پاس داریم.
امید است روز جهانی آب با شعار " آب برای صلح " فرصتی ارزنده در اختیار همه کسانی قرار دهد که به این نعمت خدادادی به عنوان مایه حیات و زندگی باور دارند و با پرهیز از اسراف و زیاده روی در مصرف و نهادینه کردن این فرهنگ در کلیه بخش‌ها بویژه کشاورزی برای داشتن جهانی آباد و آزاد و توام با صلح تلاش بیشتری می کنند.
سیاوش بدری
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها