خبرهای داغ:
هیئت دلدادگان حضرت رقیه (س) با همکاری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس، اقدام به تهیه و اوزیع ۳ تن آش سبزی شیرازی کردند.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۶۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صفر به معنی تهی و خالی است. دلیل نامگذاری آن است که در این ماه بازارهایی در یمن به پا می‌شد که آن را صفری می‌گفتند و از آنجا آذوقه می‌گرفتند و هر که به بازار نمی‌رسید از گرسنگی هلاک می‌شد،برخی نیز گفته‌اند: چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم (به دلیل اینکه از ماه‌های حرام بود) از جنگ دست می‌کشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی می‌آوردند و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند.

پس از ماه محرم، این ماه نیز ماه حزن و اندوه شیعیان است. رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و اربعین امام حسین(ع) در این ماه قرار دارند.

این ماه، برای مسلمانان، بخصوص شیعیان، ماه عزا و ماتم است، چرا که شهادت در کنار ایام اسارت آل‌الله(ع)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) (به روایتی)، شهادت دختر 3ساله اباعبدالله(ع)، شهادت امام صادق(ع) و رسول اکرم(ص) و در نهایت، شهادت امام رضا(ع) در این ماه است. به همین دلیل است که عزاداری‌ها و نذورات از ابتدای محرم تا پایان این ماه بیشتر از دیگر ایام سال است.

هیئت‌ها و موکب‌های مختلفی در این ایام و همزمان با آغاز این ماه، نذوراتی دارند و مردم به صورت خیرخواهانه در تهیه و توزیع این نذورات همکاری می‌کنند.

یکی از هیئت‌های شیرازی که بیش از یک دهه است نذر اول صفر و ایام شهادت بانوی 3ساله را دارد، هیئت دلدادگان حضرت رقیه(س) است که امسال با همکاری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس اقدام به پخت و توزیع 3تن آش سبزی کرده است.

محسن محمدی مسئول هیئت دلدادگان حضرت رقیه و مدیریت فرهنگی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در حاشیه توزیع این پخت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج گفت: 12 سال است که به مناسبت آغاز ماه صفر و ایام شهادت حضرت رقیه(س) پخت آش سبزی شیرازی در هیئت حضرت رقیه را داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است که با همت بچه‌های هیئت و خیرین و مجموعه فرهنگی مذهبی آل‌طه این کار انجام  شده و میان مردم محل و عاشقان اهل‌بیت(ع) توزیع می‌شود، تصریح کرد: پخت این 3تن آش سبزی حدود یک هفته از آماده‌سازی تا پخت و توزیع زمان می‌برد که از این مدت، 24 ساعت پخت طول می‌کشد.

به گفته وی، در این کار، نزدیک به یکصد نفر از خواهران و برادران از خرید و آماده‌سازی و پخت و توزیع همکاری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار